اخبار اقتصاد ایران

منطقه آزاد انزلی ظرفیت ویژه توسعه همكاری های دو كشور ایران و جمهوری آذربایجان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سفیر ایران در باکو در رابطه با منافع اقتصادی ناشی از فرصت‌های همکاری مرتبط با دریای خزر، کریدور شمال – جنوب، روابط بندری و افزایش مسیرهای حمل و نقل دریایی بین بنادر انزلی و کاسپین که در محدوده این منطقه هستند. آنها با بنادر جمهوری آذربایجان تبادل نظر کردند.

ایران تحلیل، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به همراه محمد سجاد سیاه کارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص سازوکارهای توسعه همکاری بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت تجارت و صنعت منطقه آزاد انزلی سخنرانی کردند.

در این جلسه مدیران سازمان و نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان حضور داشتند. دو طرف ظرفیت ها، فرصت ها و مزیت های موجود در توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور را مورد بررسی قرار دادند و با اشاره به وجود اشتراکات مذهبی، فرهنگی، قومیتی و تاریخی، منطقه آزاد انزلی مزیت ویژه ای است. کشورمان برای ارتقاء سطح روابط خود را اعلام کردند.

بنابراین گزارش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در رابطه با منافع اقتصادی ناشی از فرصت‌های همکاری مرتبط با دریای خزر، کریدور شمال – جنوب، روابط بندری و … افزایش مسیرهای حمل و نقل دریایی بین بنادر انزلی و دریای خزر که در این محدوده واقع شده و با بنادر جمهوری آذربایجان تبادل نظر کردند.

برگزاری نشست های تجاری بین فعالان اقتصادی دو کشور، برپایی نمایشگاه های مشترک و اختصاصی به میزبانی این منطقه و جمهوری آذربایجان، امکان بازاریابی صادراتی و صادرات مجدد محصولات تولیدی ایران به کشورهای منطقه قفقاز از طریق اولین منطقه آزاد شمال کشور و افزایش همکاری های ترانزیتی. در کریدورهای بین المللی مهمترین موضوعات مورد توافق سفیر ایران در باکو و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا