اخبار اقتصاد ایران

منطقه آزاد انزلی یکی از مکان‌های خوب برای حضور سرمایه گذاران چینی خواهد بود

در دیدار مدیر سرمایه گذاری سفارت چین با سیاهکارزاده مطرح شد؛

ژان خو با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از نظر تولید، تجارت و ترانزیت بین المللی ظرفیت و آینده خوبی دارد، گفت: عملکرد منطقه آزاد انزلی از نظر شاخص های توسعه، ایجاد و تکمیل زیرساخت ها، میزان و کیفیت. بخش خصوصی فعال در منطقه قابل تقدیر است.

ایران تحلیل، ژان خو مدیر بازرگانی سفارت چین با محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص سازوکارهای آن بحث و تبادل نظر کرد. گسترش همکاری های دو کشور بر اساس ظرفیت ها و مزیت های این منطقه.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی جذب سرمایه گذار خارجی در مناطق آزاد تجاری صنعتی را یکی از مهم ترین اهداف و اولویت های کاری برنامه ایجاد مناطق آزاد در ایران اعلام کرد و اظهار داشت: بخش عمده تجارت خارجی کشورمان را تشکیل می دهد. از طریق مناطق آزاد نیز انجام می شود.

وی همجواری با تهران، کشورهای اوراسیا، قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی و وجود دو مجتمع بندری مهم را از ویژگی های بارز منطقه آزاد انزلی برای توسعه روابط دو کشور برشمرد. او خواستار سرمایه گذاران چینی در منطقه مربوطه خود شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه زمینه برای حضور سایر شرکت های چینی و یا افزایش حجم پروژه های سرمایه گذاری موجود فراهم است، افزود: علاوه بر حوزه های تولیدی و تجاری، این امکان نیز وجود دارد. سرمایه گذاری چینی ها در مناطق بندری منطقه مانند ساخت اسکله موضوعی است که می تواند زمینه فعال تر شدن کریدورهای بین المللی عبوری از این منطقه را برای شرکت های چینی فراهم کند.

سیاهکارزاده با اشاره به توافق سازمان متبوع متبوع خود با نماینده مناطق آزاد روسیه به نمایندگی از دو کشور در کمیسیون مشترک ایران و روسیه به منظور فعال سازی کریدور شمال – جنوب، حضور سرمایه گذاران چینی در این کریدور را اعلام کرد. برنامه کاری همکاری های منطقه ای فرصت خوبی برای حضور بیشتر شرکت هاست. چینی در نحوه فعال سازی پاساژ مذکور ارزیابی کرد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در آینده نزدیک خط ریلی سراسری ایران به مجموعه بندری کاسپین این منطقه متصل می شود، افزود: با استفاده از این طرح زیرساختی امکان دسترسی تجار به حمل و نقل ریلی ارزان و گسترش آن فراهم می شود. روابط بین منطقه ای به منطقه آزاد انزلی می پردازیم.

وی خواستار همکاری بیشتر دولت جمهوری خلق چین در تسهیل حمل و نقل کالا از طریق کریدور چین – قزاقستان – ایران که توسط منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است، گفت: کاهش هزینه حمل کالا بین شرق و ایران غرب آسیا و افزایش همکاری ها بین کشورها عضویت در اتحادیه های بین المللی که دو کشور در آن عضویت دارند از مهمترین دستاوردهای این همکاری است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه به منظور توسعه همکاری های دوجانبه در برخی رویدادهای سرمایه گذاری چین شرکت کرده ایم، آمادگی سازمان متبوع خود را برای برگزاری وبینارها و نشست های آنلاین برای بررسی بسته های سرمایه گذاری اعلام کرد. از این منطقه و درخواست سفیر چین در بازدید از اولین منطقه آزاد شمال ایران از وی دعوت به عمل آورد.

مدیر سرمایه گذاری سفارت جمهوری خلق چین، بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه آزاد انزلی برای امکان سنجی فرصت های جدید سرمایه گذاری و آشنایی با شرکت های چینی فعال در این منطقه را از مهم ترین دلایل بازدید عنوان کرد. منطقه آزاد انزلی افزود: اقبال سرمایه گذاران ایرانی و خارجی به منطقه آزاد انزلی نشان از عملکرد مناسب مدیران این منطقه دارد که قابل تقدیر است.

ژان خو با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از نظر تولید، تجارت و ترانزیت بین المللی ظرفیت و آینده خوبی دارد، گفت: عملکرد منطقه آزاد انزلی از نظر شاخص های توسعه، ایجاد و تکمیل زیرساخت ها، میزان و کیفیت. بخش خصوصی فعال در منطقه قابل تقدیر است.

مدیر سرمایه گذاری سفارت چین در ایران در تحلیل ظرفیت های قانونی و امکانات موجود منطقه آزاد انزلی، آن را منطقه بسیار مناسبی برای حضور سرمایه گذاری های خارجی به ویژه چینی ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده توسط انزلی قدردانی کرد. منطقه آزاد به سرمایه گذاران چینی اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی با توجه به ظرفیت ها و مزیت های قانونی یکی از مکان های مناسب برای حضور سرمایه گذاران چینی خواهد بود و نقش بیشتری در توسعه روابط دو کشور ایفا خواهد کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران معاونت اقتصادی و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، توضیحاتی در خصوص مزایا و مشوق های قانونی منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران خارجی، کریدورهای بین المللی عبوری ارائه کردند. محوطه؛ فعالیت ۵ شرکت تولیدی و ۳۰ شرکت تجاری و لجستیکی چینی در این منطقه ارائه شد و کتاب بسته های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی “کیمیا” به مدیرعامل چینی تقدیم شد و در پایان از مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند. و واحدهای چینی فعال در منطقه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا