اخبار اقتصاد ایران

مهاجران افغانستانی چه تاثیری بر بحران مستاجری در ایران دارند؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت: بخشی از مشکل مستاجران به دلیل حضور مهاجران افغانستانی در کشور است که طبق آمار حدود ۵ میلیون نفر در ایران ساکن شده اند و این افراد به دلیل عدم توانایی قانونی برای خرید ملک مستاجر هستند. در ایران. بحران اجاره در ایران نیز تشدید شده است.

افق میهن به نقل از دیه بان، مجید گودرزی کارشناس بازار مسکن با اشاره به تشدید رکود در بازار مسکن گفت: متأسفانه قیمت ها در حوزه مسکن به این میزان رسیده است. به حدی که مردم قدرت خرید خود را برای خرید مسکن از دست داده اند و حتی افرادی که می خواهند مسکن خود را تغییر دهند و ملک خود را بهبود ببخشند دیگر قادر به انجام این کار نیستند و بخش بزرگی از جامعه نیز به دلیل عدم امکان خرید ملک قادر به خرید ملک نیستند. سرکوب شدید دستمزدها

وی افزود: به دلیل گرانی برخی از مردم دیگر حتی قادر به نگهداری از منازل خود نیستند و در نتیجه تعداد مستاجران افزایش یافته و از سوی دیگر بخشی از این مشکل به دلیل وجود مهاجران افغان در کشور که طبق آمار حدود ۵ میلیون نفر هستند. در ایران ساکن شده اند و این افراد مستاجر هستند زیرا از نظر قانونی امکان خرید ملک در ایران را ندارند و بحران اجاره در ایران نیز تشدید شده است.

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا مهاجرانی که به تازگی وارد کشور جدیدی شده اند در کمپ های قانونی نگهداری می شوند و اگر کشور میزبان ظرفیت های لازم را داشته باشد این افراد به کشور و جامعه اضافه می شوند اما متاسفانه در ایران، مدیریت در این قسمت صحت ندارد و همین موضوع بر بحران اجاره نشینی در کشور افزوده است.

گدرزی خاطرنشان کرد: اجاره در ایران نوعی کمک معیشتی محسوب می شود، اما در هیچ کجای دنیا نمی توان با اجاره واحد مسکونی امرار معاش خود کرد و این به هیچ وجه امکان پذیر نیست مگر اینکه شخص تمام مستاجر باشد. درآمد. از او مطالبه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا