ارزهای دیجیتال

مهاجرت فعالان استخراج بیت کوین به کشور اتیوپی

به گزارش ایران تحلیل، کشور اتیوپی واقع در شرق آفریقا به عنوان رقیب اصلی تگزاس مطرح شده است. از زمانی که چین حدود دو سال پیش استخراج بیت کوین را ممنوع کرد، تگزاس به عنوان یک مرکز اصلی استخراج ظهور کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از چین و سایر کشورها تحت تأثیر قراردادهای انرژی سودآور با شرکت‌های برق محلی به اتیوپی می‌آیند.

تصمیم اتیوپی برای قانونی کردن استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ در حالی که همچنان به ممنوعیت تجارت این ارز ادامه می دهد، ماینرهایی را که به دنبال جایگزین های مقرون به صرفه هستند، جذب کرده است.

اتان ورا، مدیر عامل شرکت خدمات ماینینگ Luxor Technology، پیش بینی می کند که اتیوپی به یکی از مقاصد پیشرو در جهان برای استخراج بیت کوین تبدیل خواهد شد. نو شو، بنیانگذار انجمن استخراج دیجیتال، همچنین به جذابیت سیاست‌های دولت دوستانه و انرژی ارزان‌تر اشاره می‌کند که موجی از ماینرهای چینی را به خود جذب کرده است.

پتانسیل انرژی های تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین

تامین برق اتیوپی که عمدتاً بر پایه انرژی آبی و سایر منابع تجدیدپذیر است، می تواند در استخراج بیت کوین رقیب تگزاس باشد.

ویتالی بورشنکو، یکی دیگر از کارشناسان صنعت استخراج بیت کوین، بر مزایای آب و هوای اتیوپی تاکید می کند. دمای ایده آل برای ماینرها ۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است که دقیقاً میانگین اتیوپی است.

علیرغم ورود معدنچیان، عدم اطمینان در مورد سیاست های آینده دولت همچنان یک نگرانی است. به عنوان یک داستان هشدار دهنده، سرکوب قبلی چین در صنعت استخراج بیت کوین، احتمال تغییرات نظارتی را برجسته می کند.

در حالی که اتیوپی به دنبال سرمایه گذاری خارجی و درآمد اضافی است، تقریبا نیمی از جمعیت آن به برق دسترسی ندارند. این تفاوت ممکن است منجر به تغییر سیاست شود، مشابه آنچه در قزاقستان و سایر کشورهایی که در ابتدا از استخراج بیت کوین استقبال کردند، اما بعداً محدودیت هایی را اعمال کردند.

Nemo Senert، مدیرعامل آزمایشگاه QRB، چالش‌ها را در یک محیط بسیار تنظیم شده تشخیص می‌دهد. به گفته وی، این یک روند طولانی بود که نیاز به مذاکرات گسترده با دولت داشت تا به این نقطه رسید.

ظهور اتیوپی به عنوان یک مرکز استخراج بیت کوین فرصت ها و چالش هایی را به همراه دارد. در حالی که هزینه های کم انرژی و سیاست های مطلوب دولت، معدنچیان را جذب می کند، پایداری بلندمدت به مدیریت مسئول انرژی و چارچوب های نظارتی شفاف بستگی دارد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا