ترندهای روز

مهمان‌دوست‌ترین شهرهای جهان کدامند؟ | سایت ایران تحلیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

وب سایت آموزشی «پری پلی» با تهیه شاخصی به نام «روحیه اجتماعی» ضمن شناسایی غریبه ترین و دوستانه ترین شهرها برای افراد غیربومی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کسانی قرار می دهد که قصد مهاجرت به شهری دیگر یا سفر به مکانی جدید را دارند.

بسیاری از مردم هنگام سفر به مکان های دیگر ابتدا به نحوه برخورد شهروندان آن شهر با افراد غیر بومی و خارجی فکر می کنند. البته قابل درک است که هر کسی دوست دارد هنگام ورود به یک قلمرو ناشناخته با چهره ای دوستانه روبرو شود.

بر این اساس وب سایت آموزشی Priplay بر اساس ۶ معیار مختلف شاخصی به نام «روحیه اجتماعی» تعریف کرده و ۵۳ شهر از سراسر جهان را بر اساس صمیمیت و مهمان نوازی و فراهم آوردن شرایط محیطی مناسب برای افراد غیر بومی رتبه بندی کرده است.

این شش معیار اصلی شامل نرخ بازگشت مسافران، کارکنان و خدمه مهربان، سطح ایمنی و احترام به دیگران، درجه برابری جنسیتی برای افراد دگرباش جنسی، سطح شادی و سهولت ارتباط از طریق یک زبان مشترک است.

روحیه اجتماعی چیست؟

طبق تعریف این وب سایت به هر چیزی که در ایجاد حس تعلق و ارتباط بین افراد یک جامعه تاثیر می گذارد روح اجتماعی می گویند. ارتباط موثر و درک زبان از عوامل کلیدی در تقویت این روحیه اجتماعی و ایجاد حس اعتماد و درک متقابل است.

داشتن روحیه اجتماعی قوی در یک جامعه باعث می شود غریبه ها و خارجی ها احساس غربت نکنند و بر چالش های سازگاری با محیط جدید، ایجاد ارتباطات جدید و ایجاد روابط معنادار غلبه کنند.

مهمان نوازترین

بر اساس شاخص روح اجتماعی، تورنتو و سیدنی دوستانه ترین محیط اجتماعی جهان را برای افراد غیربومی در سال ۲۰۲۳ فراهم کردند و هر دو امتیاز کلی ۷.۹۷ از ۱۰ را دریافت کردند.

نرخ بازگشت مسافران و بازدیدکنندگان به شهر تورنتو ۱۵ درصد است، یعنی افرادی که به تورنتو می آیند آنقدر آن را دوست دارند که بارها و بارها برمی گردند. تورنتو دارای امتیاز شادی ۷.۰۳ از ۱۰ و امتیاز برابری LGBT 90 از ۱۰۰ است که تورنتو را به مکانی فراگیر و دلپذیر برای همه تبدیل می کند.

در همین حال، سیدنی امتیاز ۶۵.۸۷ از ۱۰۰ را برای ایمنی کسب کرده است و به همین ترتیب امتیاز بالای ۸۴ از ۱۰۰ را برای برابری LGBT دارد. ساکنان سیدنی همچنین دارای امتیاز شادی ۷.۱۳ از ۱۰ و نرخ بازدید کننده بازگشتی ۱۶ درصد هستند – در واقع بالاتر از تورنتو.

علاوه بر این، از آنجایی که در تورنتو و سیدنی زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی صحبت می شود، برقراری ارتباط در این دو شهر دشوار نخواهد بود.

مقام دوم و سوم

ادینبورگ و منچستر به ترتیب دومین و سومین شهرهای مهمان نواز جهان برای افراد غیر بومی هستند.

ادینبورگ در اسکاتلند با امتیاز کلی ۷.۷۸ دومین شهر محبوب جهان برای افراد غیر بومی است. امتیاز شاخص ایمنی این شهر ۶۸.۹۲ از ۱۰۰ است که بسیار چشمگیر بوده و در رتبه بالاترین قرار دارد.

منچستر، انگلیس فاصله چندانی با آن ندارد و با امتیاز کلی ۷.۷۲ از ۱۰ در جایگاه سوم قرار دارد. این شهر به خاطر فضای دوستانه اش شناخته شده است، به طوری که ۱۴.۷۶ درصد از پاسخ دهندگان از کلمه “دوستانه” برای توصیف آن استفاده کرده اند که بالاترین میزان هر شهر در تجزیه و تحلیل

از آنجایی که هر دو این شهرها در انگلستان واقع شده اند، بنابراین برقراری ارتباط به زبان انگلیسی باید خوب و آسان باشد.

نیویورک در ایالات متحده آمریکا، مونترال در کانادا، ملبورن در استرالیا، سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا، دوبلین در جمهوری ایرلند، کپنهاگ در دانمارک، آمستردام در هلند، اوکلند در نیوزلند، لیسبون در پرتغال پاریس در فرانسه، برلین در آلمان، سنگاپور، پراگ در جمهوری چک، مادرید و بارسلونا در اسپانیا و تل آویو در اسرائیل به ترتیب در بین ۵ تا ۲۰ شهر برتر بر اساس دوستی محیط اجتماعی آنها با غریبه ها قرار دارند.

۱۰ شهر منفور

بر اساس این رتبه بندی، شهر آکرا، پایتخت کشور آفریقایی غنا، با کسب امتیاز ۳.۱۲ از ۱۰، کمترین میزان صمیمیت و صمیمیت را به افراد غیربومی و تازه وارد ارائه کرده و در انتهای جدول قرار گرفته است. جدول در جایگاه ۵۳

تنها ۲ درصد از بررسی‌های مکان‌های اقامتی در آکرا، شهر را «دوستانه» توصیف کرده‌اند و نرخ بازدیدکنندگان بازگشتی یکی از پایین‌ترین‌ها در رتبه‌بندی است و تنها ۹ درصد از مسافران آن را ترجیح می‌دهند. دوباره از شهر دیدن کنید. نمره قبولی دگرباشان جنسی آکرا ۲۲ از ۱۰۰ است که در نوع خود بسیار پایین است.

شهر مراکش، پایتخت مراکش، بالاتر از آکرا به عنوان دومین شهر با کمترین حس صمیمیت در این رتبه بندی قرار دارد. این شهر با امتیاز ۳.۶۹، بمبئی (با امتیاز ۳.۹۱)، کوالالامپور (با امتیاز ۳.۹۳) و ریودوژانیرو (با امتیاز ۴.۳۶) در رده های بعدی قرار دارند.

دهلی در هند، دوحه در قطر، آتن در یونان، مادلین در کلمبیا و لیون در فرانسه در رتبه های ششم تا دهم انتهای این جدول قرار دارند.

در این شهرها نمرات دانش انگلیسی و خوشایند بودن برای کارکنان نسبتاً پایین بود.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا