ورزشی

مهناز ذکایی که قرار است دربی را قضاوت کند: خوشحالم این تابو می‌شکند

روز گذشته پس از انتشار اخباری مبنی بر احتمال قضاوت داوران زن در شهرورد تهران؛ حالا خداداد افشاریان این خبر را رسما تایید کرد و مهسا قربانی یکی از دو داور زن دارای مجوز VAR؛ او در اتاق دربی تهران حضور خواهد داشت.

اما دقایقی قبل از انتشار این خبر، مهناز ذکایی، دیگر قاضی که شایعاتی مبنی بر حضور احتمالی وی در اتاق ور شهر شنیده می شود؛ این قاضی است. وی از احتمال بالای این واقعه تاریخی خبر داد.

ذکایی در ابتدای این گفت وگو گفت: به احتمال زیاد من و خانم قربانی برای قضاوت در دربی در اتاق جنگ حضور خواهیم داشت. ما جنگ مجوز سال ۲۰۲۱ را دریافت کردیم، اما افراد کمی در مورد آن صحبت کردند و بیشتر تمرکز روی داوران بود. اما من واقعاً در مورد آنچه اتفاق می افتد هیجان زده هستم.

وی در ادامه عنوان کرد: بالاخره فوتبال ایران باید این کار را شروع می کرد تا در امر داوری خود را به کشورهای دیگر نزدیک کند. خوشحالم که بالاخره این تابو دارد اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است قضاوت توسط داوران زن در مسابقات آقایان یکی از الزامات فیفا برای صدور مجوز قضاوت در مسابقات جام جهانی بانوان بود و مهسا قربانی به دلیل قضاوت نکردن در مسابقات آقایان نتوانست در جام جهانی ۲۰۲۴ بانوان قضاوت کند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا