اخبار اقتصاد ایران

موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان | تقدیم بخش دوم لایحه بودجه در روزهای آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان خبر داد و گفت: قسمت دوم لایحه بودجه در دولت در حال تکمیل است که طی روزهای آینده تقدیم مجلس می شود.

افق میهن، به گزارش تسنیم، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تغییرات کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و افزایش حقوق کارکنان به ۲۰ درصد گفت: افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با ظرفیت های تامین مالی باشد. و هدف دولت بستن بودجه غیر تورمی است.

منظور تصریح کرد: اگر حقوق ها را افزایش دهیم قطعا مردم راضی نخواهند شد، اما می خواهیم کسری بودجه دولت را با روش های تورمی مانند روش های وام یا استفاده از ظرفیت های سیستم بانکی تامین کنیم زیرا در نهایت اثر تورم افزایش می یابد و افزایش حقوق افزایش خواهد یافت. خنثی می کند

وی تاکید کرد: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق ها در لایحه بودجه ۱۸ درصد بود که مجلس آن را کافی ندانست و دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق موافقت کرد. پیشنهاد دادند و در حال مذاکره با مجلس هستیم تا به نتیجه برسیم.

قسمت دوم لایحه بودجه طی روزهای آینده تقدیم مجلس می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهم فرهنگ در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یافته است، تصریح کرد: معتقدیم پیشرفت اقتصادی بدون پیوست فرهنگی و پیشرفت در حوزه فرهنگ امکان پذیر نیست و این یعنی دولت به دنبال پیشرفت همه جانبه این موضوع را در حوزه زیرساختی و زیرساختی با هم می بینیم.

منظور گفت: در نظام برنامه ریزی و توسعه برنامه هفتم به موضوع فرهنگ هم پرداختیم و هم اکنون قسمت اول لایحه ۱۴۰۳ که بند اول برنامه هفتم است در مجلس در حال نهایی شدن است و بخش دوم لایحه بودجه در دولت در حال تکمیل است که طی روزهای آینده تقدیم مجلس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا