فناوری

موافقت کابینه پاکستان با ازسرگیری تعاملات کامل دیپلماتیک با ایران و بازگشت سفرا به پایتخت‌های یکدیگر / مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه: امیدواریم با بازگشت سفرای ایران و پاکستان به پایتخت‌ها، رکورد جدیدی در تنش‌زدایی دو کشور در گینس ثبت شود

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

پس از نشست امروز کمیته امنیت ملی پاکستان، اعضای کابینه این کشور با تصمیم نهایی رهبران سیاسی و نظامی مبنی بر از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و بازگرداندن سفرای دو کشور به پایتخت های یکدیگر موافقت کردند.

نشست اضطراری کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست انورحاق کاکار نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

بر اساس تصمیم کمیته امنیت ملی پاکستان، این کشور روابط دیپلماتیک کامل با ایران را از سر گرفته و به زودی سفرای ایران و پاکستان به پایتخت های یکدیگر اعزام خواهند شد.

در همین حال وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که وزرای خارجه پاکستان و جمهوری اسلامی پاکستان امروز در تماسی تلفنی درباره بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت های یکدیگر گفتگو کردند.

جلیل عباس جیلانی و حسین امیرعبداللهیان بر تقویت همکاری ها در سطح کاری و هماهنگی نزدیک در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​سایر جنبه های مورد علاقه طرفین توافق کردند.

وزرای خارجه ایران و پاکستان نیز بر کاهش تنش توافق کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: جلیل عباس جیلانی تاکید کرد که احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت باید مبنای همکاری های دوجانبه باشد.

وی با تاکید بر روابط نزدیک و برادرانه پاکستان و ایران، آمادگی اسلام آباد را برای همکاری با تهران بر اساس روحیه اعتماد و همکاری متقابل اعلام کرد.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه: امیدواریم با بازگشت سفرای ایران و پاکستان به پایتخت ها، رکورد جدیدی در تنش زدایی بین دو کشور در گینس ثبت شود.

مدیرکل جنوب آسیای وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که با بازگشت سفرای ایران و پاکستان به پایتخت ها و سفرهای متقابل وزرای امور خارجه این کشورها، رکورد جدیدی در تنش زدایی باشد. دو کشور کشورهای برادر و دوست در کتاب رکوردهای گینس ثبت خواهند شد.

سید رسول موسوی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ساعتی پیش وزرای خارجه ایران و پاکستان گفتگوی تلفنی بسیار خوبی داشتند تا روابط را به سطح بالایی برگردانند.

امیدوارم با کمک همکارم رحیم حیات قریشی (سفیر سابق پاکستان در ایران که هم اکنون معاون منطقه ای وزارت امور خارجه این کشور است) بتوانیم رکورد جدیدی در تنش زدایی به دست آوریم. برای دو کشور برادر و دوست با بازگرداندن سفیران به پایتخت ها و دیدارهای متقابل وزرای خارجه. ثبت در رکوردهای جهانی گینس.

جلیل عباس جیلانی و حسین امیرعبداللهیان وزرای خارجه پاکستان و ایران روز جمعه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

در پاسخ به تماس تلفنی جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قرائت اهمیت جایگاه پاکستان در سیاست خارجی کشورمان و همسایه کشورمان جمهوری اسلامی ایران گفت: شایسته است بر همکاری های امنیتی و نظامی تمرکز کنیم که در گذشته مورد موافقت و تاکید مسئولان بوده است. دو کشور قرار داده شده است، به طور جدی پیگیری شود.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ایران در همان ابتدا با هرگونه عملیات تروریستی در پایگاه های عملیاتی خود برخورد می کند و اجازه حرکت عملیاتی به تروریست ها را نمی دهد.

رئیس دیپلماسی کشورمان با اشاره به عملیات ضد تروریستی اخیر قرارگاه محلی ایران علیه گروهک جیش ظلم که مسئولیت بسیاری از عملیات های تروریستی از جمله حمله اخیر به پاسگاه راسک را بر عهده گرفته است، تاکید کرد: این عملیات انجام شد. عملیاتی. این اقدام در راستای وظایف فوری قرارگاه عملیاتی سیستان و بلوچستان و در راستای خنثی سازی تهدید تروریستی بر اساس شواهد و مستندات بیش از ۵۰ تروریست در این مکان آماده حمله تروریستی علیه ایران بودند. که با اقدام به موقع نیروهای ایرانی ناکام ماند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی دوست، برادر و همسایه پاکستان، تصریح کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان برای ما بسیار مهم است و همکاری دو کشور ضروری است. برای خنثی سازی و انهدام اردوگاه های تروریستی در پاکستان. است.

امیرعبداللهیان افزود: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در حال کشتار زنان و کودکان در فلسطین است، نیاز به وحدت جهان اسلام و کشورهای بزرگ و موثر بیش از پیش احساس می شود.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اهداف مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم، نگرش مشترک در مبارزه با تروریسم را هسته اصلی این کشور دانست. همکاری های دو کشور و پاکستان همواره بر روابط برادرانه و سازنده با ایران تاکید داشته است. و حق حاکمیت و تمامیت ارضی همواره یکی از دغدغه های جدی اسلام آباد است.

جلیل عباس جیلانی با تاکید بر علاقه و احترام ویژه ملت و دولت پاکستان به جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه روابط برادرانه در همه ابعاد بین دو کشور تاکید کرد و افزود: ما دو همسایه دیرینه مسلمان هستیم. تروریسم دشمن مشترک ماست و نباید با آن به عنوان تروریست برخورد کرد. و دشمنان روابط تهران – اسلام آباد اجازه سوء استفاده دادند. همکاری و برادری محور اصلی کار ما است.

وزیر امور خارجه پاکستان از امیر عبداللهیان برای سفر رسمی به اسلام آباد دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا