اخبار اقتصاد ایران

موانع توقف اجرای پروژه تعریض محور بندرانزلی – رضوانشهر | ۹۱ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای پروژه

سرپرست فرمانداری بندرانزلی با اشاره به مسائل و مشکلات مسیر اجرای پروژه چهارخطه بندر انزلی به رضوانشهر گفت: بخش مهم این پروژه وارد فرآیند ماده ۴۸ شده است و باید پروژه انجام شود. از شرکت پیمانکاری تحویل داده شده است.

افق میهن، بابک شکوهی راد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروژه تعریض یا چهارخطه شدن محور بندرانزلی به رضوانشهر قرار بود در چند فاز اجرا شود. در این راستا برخی از شرکت ها پس از طی مراحل قانونی و امضای قرارداد عملیات اجرایی را آغاز کرده اند.

وی ارزش برآوردی کل پروژه را حدود ۹۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پروژه تعریض جاده بندر انزلی به رضوانشهر در قطعه یک که از بندر انزلی تا روستای سنگچین را در بر می گیرد حدود ۹ کیلومتر مسافت را طی می کند که متاسفانه. شرکت طرف قرارداد به دلیل تاخیر در انجام کار وارد فرآیند ماده ۴۸ شد که دلیل آن عدم پرداخت به موقع به پیمانکار نیز بوده است. شرکت و قرار بود پروژه از شرکت طرف قرارداد واگذار شود.

سرپرست فرمانداری بندرانزلی با بیان اینکه پروژه هایی که به مرحله اصل ۴۸ می رسند ممکن است بین یک تا دو سال تحویل و تبدیل و قرارداد با شرکت جدید منعقد شود، گفت: در این بین کل پروژه انجام می شود. سکوت کن قطعه دوم این پروژه به طول حدود سه کیلومتر و در مرحله روکش آسفالت است، زیرسازی انجام شده و لایه آسفالت نیز در حال انجام است.

شکوهی راد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در این پروژه جابجایی تیرهای برق در محدوده جاده است که برای آن با اداره برق چالش هایی داشتیم.

وی با اشاره به وضعیت قطعه سوم و حساسیت آن افزود: این جاده با وجود عرض کم و تردد خودروهای سنگین فاقد شانه خاکی است و این امر باعث افزایش تصادفات در این گذرگاه شده است. اگرچه اداره کل راه و شهرسازی استان کارفرماست اما این پروژه در این مرحله باقی است.

سرپرست فرمانداری بندرانزلی با بیان اینکه در پروژه مذکور با مشکلات و اختلافات متعددی مواجه هستیم، گفت: برخی درختانی که در اطراف جاده قرار دارند باید مدیریت شوند یعنی در زمان اجرای پروژه و در مرحله خاکریزی و تعریض. این درختان در زیر خاک و در جاده های آسفالتی قرار گرفته اند که احتمالاً باید درختان را قطع کنیم، اما اداره منابع طبیعی موافق نیست.

وی مشکل دوم را تامین مصالح دانست و خاطرنشان کرد: تامین مصالح مناسب برای لایه های زیرین روسازی انجام شده است اما کافی نیست و مصالح مناسب برای لایه های بالایی و روسازی راه وجود ندارد. به دلیل عدم وجود مین های مناسب و در دسترس نبودن آنها و مسافت ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا