اقتصاد جهان

موج جدید اعتصاب ها؛ زنگ خطر برای اقتصاد انگلیس

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، در پی پیشنهادهای اخیر به پزشکان و رانندگان قطار اعتصابی در بریتانیا، اتحادیه های بیشتری درخواست خود را برای افزایش دستمزدها و نگرانی از موج جدید اعتصاب کارگران در صنایع مختلف اعلام کردند. کشور در ماه ها آینده در حال رشد است.

اتحادیه های شهرداری در سراسر کشور پس از پیشنهاد افزایش ۲.۵ درصدی دستمزد کارگران شهرداری و سایر کارکنانی که از سوی نهادهای ملی بررسی حقوق حمایت نمی شوند، خود را برای نبرد آماده می کنند.

اتحادیه‌های صنفی در بخش‌های بهداشت و حمل‌ونقل یا اقدام صنعتی اعلام کرده‌اند یا فعالانه به دنبال اعضای خود هستند. پس از شکست مذاکرات در ماه گذشته، هم Unite و هم Unison در حال رای دادن به اعتصاب حقوق دولت محلی هستند.

در این گزارش آمده است که موج جدید مطالبات اولین آزمون برای روابط کارگر با اتحادیه‌ها است که مصمم به افزایش دستمزد بخش دولتی به سطوح قبل از ریاضت هستند.

صدراعظم ریوز، وزیر دارایی، هشدار داده است که زمینه بسیار کمی برای هزینه های اضافی در بودجه عمومی وجود دارد، زیرا صدراعظم سابق شکاف مالی بیش از ۲۰ میلیارد پوندی برجای گذاشته است.

او به وزارتخانه‌های مختلف هشدار داده است که باید هزینه‌ها را کاهش دهند و از افزایش مالیات در بودجه اکتبر خبر داده است.

موسسه مطالعات مالی پیش از این در ماه ژوئن پیش بینی کرده بود که دولت جدید بریتانیا به حداقل ۶ تا ۷ میلیارد پوند اضافی بلافاصله پس از انتخابات برای پوشش هزینه های تسویه دستمزد نیاز دارد.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که قوانین پیشنهادی موجود می تواند خواسته های گروه های دیگر را افزایش دهد.

رانندگان قطار روز جمعه اعلام کردند که در تعطیلات آخر هفته پاییز بانکی در خط اصلی سواحل شرقی بریتانیا یک سری اعتصاب خواهند داشت. این مناقشه که شامل دستمزد نمی شود، تنها چند روز پس از آن رخ می دهد که وزرا توافق نامه ای را با اتحادیه برای افزایش ۱۴ درصدی حقوق برای پایان دادن به اعتصاب سراسری صنعتی دو ساله انگلیس امضا کردند.

این اعتصاب احتمالی بر خط LNER که لندن را به ادینبورگ متصل می‌کند، در تعطیلات آخر هفته بین ۳۰ اوت تا ۱۰ نوامبر تأثیر خواهد گذاشت.

پس از آنکه دولت در ماه گذشته افزایش ۲۲ درصدی دستمزد پزشکان جوان را اعلام کرد، انجمن پزشکی بریتانیا اعلام کرد که پزشکان عمومی دست به اعتصاب خواهند زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا