محیط زیست

موج گرما تا اواسط هفته آینده در اصفهان می‌تازد/ افزایش سرعت باد و گردخاک پدیده غالب استان

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد تا اوایل هفته آینده در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر و گاهی وزش باد شدید در استان

وی افزود: بر این اساس با افزایش شیب فشار، انتظار می‌رود سرعت باد در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی افزایش یابد، از این رو کانون‌های گرد و غبار ناشی از وزش باد فعال شده و کیفیت هوا کاهش می‌یابد. انتظار می رود از فردا تا دوشنبه آینده – ۲۹ اوت.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه طی روزهای شنبه تا دوشنبه در استان است که پیش بینی می شود تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد.

وی درباره صدور تراز زرد هواشناسی با تداوم توده هوای گرم تابستان از روز سه شنبه ۲۲ ام گفت. مرداد وی تا فردا در استان گفت: تداوم توده هوای گرم تابستان و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

امینی تصریح کرد: در این مدت تمامی مناطق استان به ویژه آران و بیدگل اردستان بادچوپانان خوروبیابانککاشان، کبوترآبادمهاباد، نجف آباد و اصفهان تحت تاثیر توده هوای گرم قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال گرمازدگی به ویژه برای افراد آسیب پذیر، افزایش نسبی شدت اشعه ماوراء بنفش خورشید و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، افزود: کنترل و مدیریت انرژی باربری ها، پرهیز از تردد در وسط روز، انجام فعالیت در فضای باز، صرفه جویی در مصرف آب و برق توصیه می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین دمای هوای استان اصفهان است. ساعت امروز ۴۱ درجه سانتیگراد و کمینه دما فردا صبح ۲۶ درجه خواهد بود. درجه سانتیگراد رسیده است.

وی با توجه به اینکه دمای هوای ۱۶ شهر اصفهان امروز در مرز و بالای ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شد، خاطرنشان کرد: چوپانان با حداکثر دمای ۴۵ درجه و بوین میاندشت با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا