بانک و بیمه

موسسه اعتباری نور پس از انتقال کامل به بانک ملی ایران، منحل شد

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور ۱۱ است. آذر وی در ماه ۱۴۰۲ سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور را به سرعت به بانک ملی ایران منتقل کرد; فرآیند با موفقیت به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، به منظور انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی کشور، حفظ حقوق سپرده گذاران و حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی ایران، مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی (رئیس سه کشور) اختیارات)، شورای پول و اعتبار و کمیته فنی. در اصلاح نظام بانکی، وضعیت موسسه اعتباری غیربانکی نور ایجاد شد و در این زمینه، شعب و سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های موسسه اعتباری غیربانکی نور (مربوط به سپرده‌های قابل انتقال) به بانک ملی ایران

شایان ذکر است که هدف بانک مرکزی از تدوین برنامه سازمانی موسسه مذکور دستیابی به هدف مطلوب این فرآیند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین مشکلات همراه بوده است.

در این زمینه و به منظور اطلاع رسانی شفاف به اعضای شرکت به ویژه ذینفعان اصلی موسسه اعتباری مذکور (سپرده گذاران، سهامداران و کارکنان) نکات زیر یادآور می شود:
در چارچوب مصوبات فوق و اختیارات بالاتر اعطا شده به بانک مرکزی، جلسه مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری غیربانکی نور توسط کمیته عالی ساماندهی بازار غیرمتشکل پول در روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۱۱/۱۳۰۲ تشکیل شد. با تصمیم اعضاء محترم فوق موسسه فوق در مجمع عمومی فوق الذکر منحل گردید. کمیته انحلال موسسه مذکور از سوی بانک مرکزی تعیین و فرآیند تصفیه موسسه آغاز شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان می کند: این فرآیند گامی مهم در جهت حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی تلقی می شود و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان عزیز درخواست می کند اخبار و اطلاعات این طرح ملی را تنها از طریق سامانه بانکی دریافت کنند. اطلاعیه رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا