بانک و بیمه

موسسه اعتباری کاسپین منحل شد

به گزارش ایران تحلیل، فرشاد محمدپور از انحلال موسسه اعتباری کاسپین خبر داد و گفت: امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن) موسسه اعتباری کاسپین منحل شد. این مصوبه ادامه مصوباتی است که برای موسسه نور و توسعه انجام شده است.

وی تصریح کرد: بحث انحلال مؤسسه کاسپین از سال ۱۳۹۷ به طور جدی پیگیری شده است. مصوبه شورای پول و اعتبار از سال ۱۳۹۷ که در آن انحلال این مؤسسه به تصویب رسیده است را داریم. این در حالی است که در چهار سال اخیر به دلیل مشکلات و مشکلاتی امکان انحلال وجود نداشته است.

قائم مقام بانک مرکزی یادآور شد: این موسسه در سال ۱۳۹۳ برای ساماندهی ۸ تعاونی اعتباری غیرمجاز تاسیس شد و روندی را طی کرد که در صورت لزوم جزئیات آن را اعلام می کنم و امروز سرانجام انحلال این موسسه انجام شد.

محمدپور در خصوص واگذاری سپرده های مردمی در این تسهیلات افزود: در عین حال اعلام کرده ایم که طی یک پروسه سه ماهه سپرده ها، تسهیلات و کلیه موارد به بانک ملی واریز می شود. بهمن) فرآیند انتقال کامل شده است. یعنی سپرده های همه افراد موسسه نور به بانک ملی منتقل شده و مشتریان موسسه نور اکنون مشتری بانک ملی هستند.

معاون نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: مصوبه خوبی از کمیته فنی اصلاح نظام بانکی به موسسه کاسپین داریم که در آن تمهیدات لازم برای حفظ منافع سهامداران، سپرده گذاران و کمیته های تصفیه دیده شد.

وی تصریح کرد: در سه هفته گذشته تعداد زیادی از سپرده گذارانی که سپرده خود را پذیرفته بودند پرداخت شده است.

محمدپور ادامه داد: البته هنوز بخش اندکی از سپرده گذاران مشکل دارند. به عنوان مثال برخی از حساب های آنها مسدود شده، برخی دیگر مدارک ناقص دارند و … در نهایت تا پایان سال سپرده های مردم تسویه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا