اقتصاد جهان

موسسه مودیز رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، موسسه بین المللی رتبه بندی مودی به دلیل پیش بینی منفی در پی تشدید درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت لبنان، رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد.

این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد که تنزل رتبه از A2 به Baa1 به دلیل تشدید درگیری بین اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان بوده است.

مودیز در بیانیه خود گفت: دلیل اصلی این کاهش رتبه ارزیابی ما از افزایش قابل توجه ریسک ژئوپلیتیکی به سطح بسیار بالا و تأثیر منفی قابل توجه آن بر اعتبار اسرائیل در کوتاه مدت و بلند مدت است.

این موسسه افزود: شدت درگیری بین اسرائیل و حزب الله در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش مودی، این در حالی است که اسرائیل به طور علنی قصد خود را برای بازگرداندن ساکنان مناطق تخلیه شده در شمال سرزمین های اشغالی اعلام کرده است. دستیابی به این هدف احتمالاً مستلزم درگیری شدیدتر خواهد بود.

در این بیانیه آمده است در عین حال، چشم انداز آتش بس در غزه کاهش یافته و ما معتقدیم که علاوه بر خطرات ژئوپلیتیکی، خطرات سیاسی داخلی نیز افزایش یافته است.

کارشناسان مودیز پیش بینی کردند که رشد تولید ناخالص داخلی واقعی اسرائیل در سال جاری تنها ۰.۵ درصد خواهد بود و پیش بینی خود را برای رشد سال آینده از ۴ درصد قبلی به ۱.۵ درصد کاهش داده اند.

بر اساس این گزارش، مودیز نیز در ماه فوریه رتبه اعتباری اسرائیل را از A1 به A2 کاهش داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا