فناوری

موسس تلگرام به اتهام ارتکاب «اقدامات خشونت‌آمیز» علیه فرزندش تحت بازجویی قرار می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یورونیوز: پاول دوروف، میلیاردر ۳۹ ساله فرانسوی و روسی، توسط ایرینا بولگار، همسر سابقش و مادر فرزندانش متهم به ارتکاب “اقدامات خشونت آمیز” علیه یکی از فرزندانشان شده است.

در مارس ۲۰۲۳، خانم بولگار علیه وی در دادگاه ژنو شکایت کرد و اکنون دادستان فرانسه از سوئیس خواسته است تا اطلاعات بیشتری در مورد این ادعا به سیستم قضایی فرانسه ارائه کند.

ایرینا بولگار در گفتگو با CNN گفت که بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ با دوروف رابطه داشته است. آنها سه فرزند دارند و اکنون خانم بولگار و فرزندانش در سوئیس زندگی می کنند.

او در اینستاگرام نوشت که علیرغم ثبت نشدن ازدواجشان، فرزندانشان به رسمیت شناخته شدند و نام خانوادگی پدرشان را دارند.

بر اساس شکایتی که علیه مدیرعامل تلگرام در دادگاهی در سوئیس ارائه شده است، پاول دوروف بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ پنج بار به پسر کوچک‌ترین خود آسیب رسانده و حتی در یک مورد، او را تهدید به «قتل» کرده است.

در این شکایت آمده است که رفتار خشونت آمیز پدر با فرزندش باعث شده که کودک همیشه مضطرب باشد، مشکل خواب داشته باشد و همچنین شب ادراری و کابوس ببیند.

ایرینا بولگار ادعا می کند که آنها در پایان سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند و دوروف به طور کتبی متعهد شده است که ماهانه ۱۵۰ هزار یورو برای مخارج و نفقه فرزندش بپردازد.

در این شکایت همچنین آمده است که دوروف از سپتامبر ۲۰۲۲ فرزندان خود را ندیده و دیگر هیچ اقدامی برای نگهداری از آنها انجام نمی دهد و حتی کارت های بانکی که به خانم بولگار داده تا کمک هزینه ماهانه ۱۵۰ هزار یورویی را از آنها تامین کند. اکنون آنها “مسدود” شده اند.

خانم بولگار در پستی در اینستاگرام نوشت که در سال ۲۰۱۲ با دوروف آشنا شد و از سال ۲۰۱۳ مانند اعضای یک “خانواده” در سن پترزبورگ با هم زندگی کردند. جایی که سه فرزندشان به دنیا آمدند.

وی افزود که از سال ۲۰۲۰، او و فرزندانش در سوئیس زندگی می کنند. به نوشته او، در سوئیس آنها هنوز «زوج» بودند و دوروف به همراه مادر و برادرش به دیدار او و فرزندانش در سوئیس رفت.

ایرینا بولگار می نویسد که برای جلوگیری از جلب توجه عمدی به خود یا فرزندانش اطلاعاتی در مورد خانواده اش منتشر نکرده است. اما او بعداً نظر خود را تغییر داد زیرا فرزندانش پرسیدند که چرا برخلاف دو فرزند بزرگتر پدرشان هیچ اطلاعاتی در مورد آنها در اینترنت وجود ندارد.

اپراتورهای شبکه پیام رسان تلگرام متهم هستند که این اپلیکیشن را به دلیل نظارت ناکافی بر محتوای آن به ابزاری برای گروه های تروریستی و راست افراطی افراطی تبدیل کرده اند. به همین دلیل پاول دوروف شنبه گذشته ۲۴ آگوست در فرودگاه پاریس بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

وی سرانجام روز چهارشنبه با پرداخت وثیقه ۵ میلیون یورویی به طور موقت آزاد شد. البته همچنان باید در فرانسه تحت نظارت قضایی باشد.

پاول دوروف در سال ۱۹۸۴ در شوروی سابق به دنیا آمد و در ۲۰ سالگی به “مارک زاکربرگ روسیه” معروف شد.

او در سال ۲۰۱۴ کشورش را ترک کرد و در دبی (مرکز تلگرام) شروع به زندگی کرد.

پاول دوروف در سال ۲۰۲۱ تابعیت فرانسه را دریافت کرد. طبق گزارش بلومبرگ، ثروت او حدود ۹.۱۵ میلیارد دلار است.

در حالی که برنامه او توسط گروه‌های آزادی بیان مورد تحسین قرار گرفته و ارتباطات خصوصی را در کشورهایی با رژیم‌های محدودکننده فعال می‌کند، منتقدان می‌گویند تلگرام به پناهگاهی امن برای افرادی تبدیل شده است که در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند.

به عنوان مثال، اسلام گرایان افراطی که حملات تروریستی پاریس را در نوامبر ۲۰۱۵ طراحی و اجرا کردند، از تلگرام برای هماهنگی بین خود استفاده کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا