ترندهای روز

موضوعات غیراخلاقی؛ انگیزه قتل در پاتوق مصرف مواد مخدر

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

هفدهم اردیبهشت پیش از این صاحب یک منزل مسکونی در منطقه خواجه ربیع مشهد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از حضور جسد خون آلود مردی در طبقه اول ساختمان مسکونی خبر داد. با دریافت این خبر بلافاصله نیروهای پاسگاه خواجه ربیع به خیابان شهید یوسف زاده رفتند و جسدی را مشاهده کردند که دقایقی بیشتر از دنیا نگذشته بود. زن صاحب خانه به ماموران تجسس کلانتری گفت: طبقه اول خانه ام را به فردی به نام «امید» اجاره داده بودم اما همیشه افراد دیگری به خانه او رفت و آمد می کردند. طولی نکشید که ماموران پلیس با حفظ صحنه جنایت و اطلاع قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه و به این ترتیب با حضور قاضی «محمود عارفی راد» در ساختمان در صحنه جنایت، تحقیقات گسترده قضایی در حالی آغاز شد که گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی نیز در کنار مرجع قضایی مستقر شدند.

69b191e0 276a 4d00 9969 fa28e0b6a411

از سوی دیگر، بررسی های نامحسوس کارآگاهان نشان داد که مردی ۲۲ ساله با دستان خون آلود از محل سکونت خارج شده و عابران او را در حال شستن دست های خون آلود خود با شلنگ آب در حاشیه خیابان مشاهده کردند. دقایقی بعد با شناسایی هویت جوان ۲۲ ساله به نام «مهدی-ن» عملیات دستگیری وی وارد مرحله جدیدی شد و این جوان متهم به قتل در دام قانون گرفتار شد. وی اگرچه در حضور قاضی ویژه قتل داستان های مختلفی را تعریف کرد اما در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت: عمویم که نامش “امید” است این منزل مسکونی را به صورت مجردی اجاره کرده و آن را به پاتوق مواد مخدر تبدیل کرده است. استفاده کنید. . من که به خاطر اعتیاد از خدمت سربازی فراری بودم، برای مصرف مواد به اینجا می آمدم و خانمی به نام «ز» همیشه در کنارمان بود. وی گفت: در این بین وحید (مرد ۳۷ ساله مقتول) که با عمویم دوست بود برای مصرف مواد به خانه عمویم می رفت اما احساس کردم او نظر دیگری نسبت به من دارد که ما با هم دعوا کردیم و من او را هدف قرار دادم. چاقو خوردم

در پی اعتراف متهم به جنایت، وی با دستور قاضی «اعرافی راد» در اختیار کارآگاهان اداره قتل پلیس آگاهی قرار گرفت تا زوایای پنهان این جنایت مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد. از سوی دیگر، گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سروان آرمین منفرد (افسر پرونده) برای دستگیری زن میانسال و عموی متهم (امید) که از صحنه جنایت متواری شده بودند، تحقیقات ویژه را آغاز کردند. آنها به اتهام سرقت با آبمیوه سمی روانه زندان شده اند. به این ترتیب بود که با انتقال زن نامبرده و امید به مقر پلیس، بازجویی های تخصصی از آنان زیر نظر سرهنگ ولی نجفی (رئیس اداره قتل عمد) آغاز و سایر ابعاد این جنایت هولناک توسط کارآگاهان بررسی شد.

مهدی (متهم قتل) این بار در حالی که به دستور قاضی وقت ویژه قتل عمد به محل جنایت هدایت شده بود به تشریح جزئیات این ماجرای تکان دهنده پرداخت و گفت: آن روز تلفن وحید (قاتل) در دستم بود و اصرار داشت گوشی را از من بگیرد، اما وقتی وارد خانه اجاره ای عمویم شد، «ز» در آشپزخانه بود و عمویم در اتاق نشیمن. باز هم احساس کردم مسائل غیراخلاقی را مطرح می کند به همین دلیل با هم درگیر شدیم و عمویم به کمکم آمد و چند ضربه به او زد اما وحید مرا انداخت پایین و روی سینه ام نشست. در این شرایط چاقو را از کمرم بیرون آوردم و ضربه ای کم عمق به او زدم. وقتی به یک طرف خم شد، ضربه دیگری به پهلویش زدم و دیدم خون بیرون آمد. از ترس به داخل کوچه دویدم و دیدم مردم در حال شستن مینی بوس هستند. به سمتشان رفتم و دست های خون آلودم را با شلنگ آبشان شستم. همزمان با اعتراف «امید» دیگر متهم این پرونده، ابعاد وحشتناک حادثه سرقت سم در چناران مشخص شد. زیرا «مهدی» (متهم به قتل) با ترفند خواستگاری از سرقت طلاهای پیرزنی رونمایی کرده بود.

حالا دیگر متهمان با مدارکی که کارآگاهان در اختیار داشتند مجبور به اعتراف به سرقت سمی شدند. از سوی دیگر تحقیقات کارآگاهان نشان داد هر ۳ متهم نامبرده به بهانه خواستگاری از «مهدی» به خانه پیرزنی در چناران رفته و آب میوه آلوده به قرص های خواب آور او را تغذیه کرده اند، اما پیرزن در این محل حضور نداشته است. بیهوش شدند و متوسل شدند طلاهای پیرزن را دزدیده بودند. تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا