اخبار اقتصاد ایران

موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | نباید بین متخلفان در برخوردها اختلاف قائل شویم

جلال محمودزاده گفت: موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه ها مطرح شد، خود ایشان پذیرفتند و از مردم عذرخواهی کردند اما هیچ ورودی به این موضوع نشد تا اینکه عذرخواهی کرد و خودش را پذیرفت در حالی که باید به قوه قضاییه ارسال می شد.

ایران تحلیل، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا درباره علت سکوت و عدم واکنش نمایندگان مجلس در خصوص موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این موضوع یکی از نتایج یک سویه بودن نیروهاست که اشتباه و قصور دیده نمی شود. گرفته می شود و هیچ انتقاد یا ایرادی به این موضوع وارد نشده است؟، گفت: در مورد بحث نظارت مجلس این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم می دانم و یکی از ایرادات برجسته مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس. و دولت علت این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه ای از آقای رئیسی که رئیس شعبه دیگری بود دعوت به کاندیداتوری ریاست جمهوری کردند و بیش از ۲۲۰ نماینده پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفتند. اتفاقا مجلس یازدهم در بعد نظارتی عملکرد خوبی نداشت.

وی ادامه داد: من هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می شود، هرچند در بحث های نظارتی تلاش و کار کردیم، اما در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می شود.

یکی از اعضای فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: نباید در معاملات بین افراد فرق بگذاریم، فردی که امام جمعه یا استاندار یا وزیر بوده است، اگر تخلفی انجام داده است، برخورد با این فرد نه تنها کمتر نباشد. نسبت به دیگران، اما باید با شدت بیشتری انجام شود. زیرا هزینه خطاها و تخلفات اینگونه افراد برای نظام و کشور بیشتر است و از طرفی باید درس عبرتی برای دیگران و مسئولان باشد تا در آینده این گونه تخلفات و اشتباهات تکرار نشود.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا اعتراض دارم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه ها مطرح شد، خودش قبول کرد و از مردم عذرخواهی کرد اما تا زمانی که عذرخواهی کرد و قبول کرد ورود به این موضوع نشد. قوه قضائیه اعزام می شد و کمیسیون اصل ۹۰ وارد این موضوع می شد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می کرد یا رسیدگی می کرد و در این مورد این برخوردهای نظارتی مغفول مانده بود.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در مورد چای دباش با وجود اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله خود من در مجلس یازدهم صحبت های زیادی در این باره داشتیم، اما در نهایت سرپوش گذاشته شد و هیچ نظارتی روی آن انجام نشد.

وی گفت: اینها مشکلاتی بود که در مجلس یازدهم وجود داشت و فکر می کنم در مجلس دوازدهم بدتر شود، با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم تعداد رای دهندگان مردم کم بود یعنی رد صلاحیت های زیادی وجود داشت. و بعد از جناح های مختلف کمتر حضور داشتند. و مشارکت کم بود. این موضوع باعث می شود مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم به دولت نزدیک شود که این یکی از مشکلات مجلس ها خواهد بود چرا که در نهایت اگر تخلفاتی در دولت صورت می گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند. مجبور خواهند شد آن را نادیده بگیرند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا