فناوری

مکرون در تماس با نتانیاهو خواستار آتش بس دائمی در غزه شد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: رئیس جمهور فرانسه در تماس با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از تعداد بالای تلفات فلسطینی ها در جنگ غزه، بر ضرورت آتش بس دائمی تاکید کرد.

پاریس و تل آویو صبح پنجشنبه از تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خبر دادند.

کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که مکرون در گفتگو با نتانیاهو بر ادامه گفتگوها و تلاش برای دستیابی به آتش بس دائمی در نوار غزه تاکید کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور فرانسه در ادامه نگرانی عمیق خود را از تعداد بالای تلفات فلسطینی ها در حملات اشغالگران به نوار غزه ابراز کرد.

بر همین اساس مکرون همچنین افزود که در روزهای آینده با اردن در زمینه عملیات بشردوستانه در غزه همکاری خواهد کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز درباره این تماس تلفنی گفت:[نتانیاهو] وی از مشارکت فرانسه در دفاع از آزادی دریانوردی و تمایل این کشور برای کمک به برقراری امنیت در امتداد مرز اسرائیل با لبنان تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است: نتانیاهو ماکرون را در جریان تحولات جنگ برای نابودی حماس در غزه و همچنین تلاش برای آزادی گروگان ها قرار داد و از او خواست به تلاش ها برای آزادی آنها ادامه دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به رئیس جمهور فرانسه گفت: کابینه تل آویو مصمم است تا ساکنان شهرک های صهیونیست نشین در شمال و جنوب فلسطین اشغالی را به هر طریقی به خانه هایشان بازگرداند.

پیشتر وزارت خارجه فرانسه صبح چهارشنبه اعلام کرد که دولت پاریس از اعلام تل آویو مبنی بر تشدید حملات به نوار غزه و توقف جنگ با جنبش حماس بسیار نگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا