اخبار اقتصاد ایران

مگر کارمند منابع طبیعی هر سال زمین دریافت می کند که کارمند بانک هر سال وام بگیرد؟

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ادله ای در پرداخت وام وجود دارد. آیا مثلاً باید گفت که چون کارمند بانک در بانک کار می کند، می تواند هر سال به طور مکرر وام دریافت کند؟ در این صورت کارمند منابع طبیعی می تواند بگوید من باید هر سال یک قطعه زمین دریافت کنم چون زیان زیادی خواهد دید.

افق میهن به نقل از خبرآنلاین، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر میزان تسهیلات دریافتی مدیران و کارکنان بانک ها گفت: بسیاری از کارمندان و کارگران به دلیل شرایط شغلی آنها ساعت ۶ صبح به محل کار خود می رسند حتی ممکن است زودتر به محل کار خود برسند. در این شرایط آیا باید گفت که کارمند یا کارگر مذکور نیز باید از امکانات این اداره استفاده ویژه کند؟ و این تسهیلات در اختیار مردم نیست، این گفته صحت ندارد، کارمندان بانک بابت اینکه ساعت ۶ صبح سر کار بیایند حقوق خود را دریافت می کنند، همانطور که سایر کارمندان نیز ساعت ۶ سر کار می آیند و حقوق خود را دریافت می کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا در این شرایط مثلاً باید گفت که کارمند منابع طبیعی باید هر ساله یک قطعه زمین دریافت کند چرا که سختی های زیادی متحمل می شود. ? وی ادامه داد: بنابراین این نوع استدلال صحیح نیست، منظور ما تند بودن نسبت به کارکنان بانک نیست، اما اعداد و ارقامی که در مورد تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک بیان می شود نیز قابل قبول نیست، زیرا بسیاری از افراد در جامعه باید با وام خرد دریافت کند با مشکلات زیادی مواجه می شوند و حتی به دلیل نداشتن ضامن رسمی کارمندی وام نمی گیرند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ همات مبلغ تسهیلاتی است که در حال حاضر در اختیار کارکنان بانک ها قرار می گیرد که هنوز تسویه نشده است، یعنی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ همت تسهیلات در اختیار کارکنان بانک ها قرار دارد که به مرور این تسهیلات را به صورت اقساطی پرداخت می کنند. به این عدد باید تسهیلاتی را که روز به روز پرداخت می شود اضافه کرد، پرداخت تسهیلات باید بر اساس منطق و استدلال صحیح انجام شود، صرفاً به این دلیل که کارمند یک بانک یا سازمان یا شرکت خاصی مشغول کار است، اینگونه نیست. دلیل خوبی برای بهره مندی از این مزیت تبعیض آمیز تا این حد است

این نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دوازدهم اظهار کرد: ضمن قدردانی از زحمات کارکنان بانک، این تبعیض در پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست، در نهایت شاید بتوان تا حد معقولی آن را تحمل کرد، اما اینها اعدادی که در این شرایط اقتصادی جامعه منتشر شده است قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا