خودرو

میتسوبیشی اوتلندر ترکیبی از استحکام و راحتی / تجربه رانندگی لوکس و ایمنی با میتسوبیشی اوتلندر + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، میتسوبیشی اوتلندر خودرویی بزرگ و محبوب از خودروساز ژاپنی میتسوبیشی است. میتسوبیشی اوتلندر به دلیل ظاهر شیک، فضای داخلی بزرگ، امکانات رفاهی و ایمنی قوی، سیستم های محرک پیشرفته و طراحی مدرن آن را به گزینه ای عالی برای افرادی که به دنبال ترکیبی از قدرت، انعطاف پذیری و کارایی هستند، تبدیل کرده است.

ظاهر میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ وارداتی

از نظر طراحی بیرونی، اوتلندر جدید خودرویی بسیار مدرن و جذاب است که البته خط طراحی همیشگی میتسوبیشی را حفظ کرده است. بیایید از همان ابتدا فرض کنیم که هیچ تفاوتی بین انواع P-Line و M-Line موتور میتسوبیشی اوتلندر آرین وجود ندارد.

در نمای جلوی این کراس اوور بزرگ ژاپنی شاهد طراحی جدیدی بر اساس ترند جهانی یعنی چراغ ها هستیم دی چراغ به صورت خطی باریک در بالاترین قسمت نصب شده و چراغ های اصلی به صورت عمودی به نیمه های قسمت جلو منتقل شده اند. این دو قسمت توسط یک نوار کرومی بزرگ و عریض به هم وصل شده اند که روی دیگر محصولات و البته نسل های میتسوبیشی نیز وجود دارد و بین آن ها جلوپنجره رادیاتور قرار دارد. این سبک طراحی از میتسوبیشی باعث شده است که محصولات آن جسورتر و تهاجمی تر به نظر برسند.

در نمای عقب اوتلندر جدید وارداتی خبری از روند فعلی طراحی خودرو نیست و چراغ های اصلی با وجود کشیده و نسبتا تیز به یکدیگر متصل نیستند. بر روی سپر عقب این کراس اوور تنها چراغ های مه شکن و همچنین دیفیوزر کرومی و دو طرح خروجی اگزوز وجود دارد، بنابراین سادگی نمای عقب به هیچ وجه آزار دهنده نیست و هارمونی بسیار خوبی بین قسمت های خارجی خودرو حاصل می شود. یکی دیگر از نکات اوتلندر جدید بیرون زدگی گلگیرهای عقب است که این خودرو را بیشتر عضلانی می کند.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبلی که در بازار داشتیم، تغییرات بزرگ و مثبتی را در کابین شاهد بوده است. خوشبختانه زبان طراحی میتسوبیشی پیشرفت چشمگیری داشته و فضای داخلی با وجود سادگی همچنان جذاب و زیباست. همچنین لازم به ذکر است که در این زمینه بین مدل P-Line و M-Line Outlander تفاوت وجود دارد، یعنی وجود ردیف سوم صندلی ها در مدل P-Line که ظرفیت را از ۵ نفر به ۷ نفر افزایش می دهد. انجام داد.

در داشبورد اوتلندر وارداتی هیچ ارتباطی بین کلاستر و صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا وجود ندارد و هر کدام به صورت جداگانه طراحی شده اند. اول از همه، داشبورد وسط سیستم چندرسانه ای خودرو را در خود جای داده است که ابعاد وسیع و بزرگی دارد و خوشبختانه برخی از دکمه های کنترلی آن هنوز فیزیکی هستند. پس از آن، دریچه های تهویه نصب شده و قسمت انتهایی داشبورد برای کنترل پنل تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. ضمناً داخل نسخه های وارداتی کاملا مشکی با قطعات نارنجی یا سفید-مشکی است.

در جلوی راننده یک فرمان ساده با فرمان چهار نقطه ای و چند منظوره، پشت آن یک دسته ابزار کاملا دیجیتال با گرافیک قابل قبول قرار دارد. متریال به کار رفته در فضای داخلی بسیار با کیفیت و مطلوب است که البته از یک خودروی ژاپنی نمی توان انتظار داشت! فضای کابین در هر دو نسخه بسیار جادار و کاربردی است، اما صندوق عقب در نسخه پنج نفره یا نوع M-Line کارایی بسیار بیشتری دارد. ارگونومی کابین نیز امتیاز بالایی دریافت کرده است که نشان دهنده سطح بالای مهندسی آن است.

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ دارای مشخصات فنی یکسانی در هر دو مدل P-Line و M-Line است. قلب تپنده آخرین نسخه وارداتی این کراس اوور ژاپنی، موتور بومی و جدید میتسوبیشی به نام ۴B40 است. این موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو می تواند حداکثر ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر تولید کند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT شبیه سازی شده به تمام چرخ ها ارسال می شود، به این معنی که اوتلندر جدید همچنان به صورت چهارچرخ محرک عرضه می شود که نکته بسیار مثبتی است.

شتاب رسمی این خودرو حدود ۱۰ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷.۳ لیتر است. سیستم تعلیق میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ همچنان مانند چرخ های جلوی مک فرسون نسل قبلی است و چرخ های عقب از طریق سیستم تعلیق چند لینکی ضربه ها را جذب می کنند. این سیستم تعلیق علاوه بر هندلینگ بهتر، باعث افزایش قابل توجه پایداری خودرو نیز شده است. به علاوه استاندارد آلایندگی موتور جدید اوتلندر یورو ۶ است و قطعا باید از بنزین با کیفیت استفاده شود.

امکانات امنیتی و اجتماعی

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ همانطور که قبلا ذکر شد در دو نوع P-Line و M-Line عرضه شد که نوع P-Line نسخه ۷ نفره و کامل است. نوع P-Line دارای امکاناتی مانند ۶ ایربگ، کمربند ایمنی سه نقطه ای، ایزوفیکس، سیستم های ایمنی مانند ترمز نگهدارنده خودکار و ترمز ABS و غیره، رادار نقطه کور، سیستم کروز کنترل در سراشیبی و سربالایی، سیستم ضد سرقت، برقی است. فرمان برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نور بالا اتوماتیک، صندلی راننده برقی ۶ حالته، صندلی‌های چرمی، درب صندوق عقب برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دریچه هوای سرنشینان عقب، گرمکن صندلی‌های راننده و سرنشین، نمایشگر هدآپ و غیره. تیپ M-Line Outlander وارداتی که در واقع یک نسخه ۵ نفره با آپشن های کمتر نسبت به نوع دیگر است، تمامی عملکردهای فوق را دارد، اما فاقد درب صندوق عقب برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی های چرمی است. و دسته ابزار دیجیتال و صندلی های جلو برقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا