ورزشی

می‌خواستند جعل استقلال را ماستمالی کنند کمیته استیناف حکم برگشت امتیازات را داد/ متاسفم برای این فوتبال!

کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را زیر پا گذاشت و به همین دلیل امتیازات کسر شده از تیم های پرسپولیس و سپاهان برگشت داده شد و به همین دلیل از سایر تیم های متخلف که قانون سقف قرارداد را دور زده بودند، امتیازی کسر نخواهد شد!

با ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس درباره رای تاریخی گفتگویی ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید.

آیا از آخرین اخبار فوتبال ما به روز هستید؟

آیا می توانم نادان باشم؟ حالا چی میخوای بپرسی؟

رای کمیته انضباطی در کمیته استیناف نقض شد. چه فکری در این باره دارید؟

واقعا برای فوتبالمان متاسفم. وقتی آقایان به بن بست رسیدند چون جعل امضا کردند و استقلال باید تکذیب شود و امتیاز از این تیم کسر شود، این رای را می دهند و همه را حذف می کنند. امتیاز را به سپاهان و پرسپولیس پس دادند؟ استقلال جعل امضا کرد؟ واقعا برای این فوتبالی که به بیراهه رفته متاسفم.

* به گفته عضو کمیته استیناف، رئیس فدراسیون هیچ دخالتی در این حکم نداشته است.

آیا ممکن است رئیس فدراسیون از این حکم اطلاعی نداشته باشد؟ من به تاج ارادت دارم چون مادرم اصفهانی بود و خانواده تاج را کاملا می شناسم اما چرا به شعور هواداران فوتبال بی احترامی می شود؟

*پرسپولیسی ها معتقدند اگر از ابتدا می دانستند امتیازی از تیم ها کم نمی شود، هزینه بیشتری می کردند و برای آسیا بازیکن می خریدند. شما هم همین نظر را دارید؟

آره. چهار پنج بار در مصاحبه های قبلی گفتم ما هیچ جای دنیا قرارداد نداریم. متأسفانه دو سه نفر از آقایان که مدعی اطلاع از مسائل حقوقی هستند این تصمیم را گرفتند. آیا قانون سقف قرارداد باشگاه ها در هر جای دنیا را می دانید؟ برو دنبال زندگی خودت و بگذار فوتبالیست ها سر کار بیایند. می بینی در کنار تیم ملی ما چه کسانی هستند؟ اینجا به صراحت می گویم این افرادی که الان دستیار هستند بعد از جام ملت ها در فوتبال ما تیم می گیرند.

*تقصیر این افراد نیست. به نظر شما تصمیم گیرندگان مقصر نیستند؟

آره. جناب تاج سینه ات را سپر کن و در مقابل آنها بگو! این یک مسئله ملی است و شخصی نیست. رک و پوست کنده بگو این آقایان چه کردند که شما رئیس فدراسیون ۸۵ میلیونی هستید! مردم ما مقصرند

آیا سپاهان از شکستن این رای سود برد؟

موضوع هم این نیست. موضوع اصلی مستمله سازی، جعل استقلال است. سپاهان چهار امتیازی شد اما مطمئن باشید پرسپولیس می تواند جبران کند.

*گفتید ارادت خاصی به رئیس فدراسیون دارید، از طرفی به مشاور او که مدیرعامل استقلال است حمله می کنید. عجیب است!

درست است که خطیر مشاور آقای تاج است، اما این دلیل نمی شود که بگوییم تاج به خطیر بگوید چنین کاری را انجام دهد. طرف رئیس دفتری است، بعد یک کار خلاف می کند، اما این دلیل نمی شود که بگوییم تاج خطیر را این کار را کرده است. تاج خطیر را اخراج کند. از این هم مطمئن باش پرسپولیس با این اتفاقات ضعیف نمی شود. بنویسید پرسپولیس مهاجم می گیرد و مصدوم برمی گردد و با اقتدار نیم فصل برای قهرمانی می رود.

* سرمربی و سرمربی استقلال در مصاحبه ای اعلام کردند که این تیم بیشترین باخت را داشته است.

من به جواد ارادت دارم اما خیلی از کارهایش را دوست ندارم و فقط به او می گویم که اگر کسب و کاری راه می انداختند چنین سودی نمی بردند!

* صحبت خاصی دارید؟

انشاالله پرسپولیس در بازی با نساجی پیروز می شود و در نیم فصل برای قهرمانی تقویت می شود. ما پیشکسوتان از یحیی و پرسپولیس حمایت می کنیم چون می دانیم عده ای به دنبال آوردن افراد خودشان هستند و به دنبال منفعت شخصی هستند اما ما از دهه ۶۰ به بعد از یحیی به هر نحوی حمایت کردیم. جمله آخرم این است که می خواهم تاج جلوی کسی را بگیرد! اینها کادرفنی را شلوغ کردند و بعد یک تیم برای همه این مربیان وجود دارد. می گویند آقای ایکس نفر اول مافیا است اما بنویسید نفر پنجم است و چهار نفر دیگر از او حمایت می کنند!

لازم به ذکر است ادمادآنلاین آمادگی دارد نظرات باشگاه استقلال و سایر افراد ذکر شده در این گفتگو را در خصوص رای کمیته استیناف و سایر موارد مطرح شده منعکس کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا