ورزشی

می‌خواهم مربی یک تیم ملی شوم!

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی از تمایل خود برای مربیگری در یک تیم ملی خبر داد.

سرمربی اسپانیایی در مصاحبه ای با ESPN اظهار داشت که دوست دارد یک تیم ملی را برای قهرمانی اروپا یا جام جهانی همراهی کند.

گواردیولا در پاسخ به این سوال که هدفی دارد که به آن نرسیده است، گفت: یک تیم ملی. دوست دارم یک تیم ملی را برای جام جهانی یا قهرمانی اروپا هدایت کنم. من آن را دوست دارم.

این مربی ۵۳ ساله گفت: نمی دانم کی مرا می خواهد! برای کار در تیم ملی باید مثل یک باشگاه خواسته باشید.

گواردیولا پیش از این سابقه مربیگری درخشانی داشته است، قهرمانی در اسپانیا، آلمان و انگلیس و سه بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا. او ۳۲ جام مهم در دوران سرمربیگری خود در بارسلونا، بایرن مونیخ و سیتی کسب کرده است، اما تایید کرده است که هدفش جام جهانی، یورو یا کوپا آمریکا نیست.

وی گفت: هرگز به این (هدف قهرمانی در جام جهانی) فکر نکردم. زمانی که مربیگری را شروع کردم، هرگز به قهرمانی در لیگ یا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا فکر نمی کردم. من دوست دارم زندگی را در جام جهانی، یورو یا کوپا آمریکا یا هر چیز دیگری تجربه کنم. من این را دوست دارم. نمی دانم کی می شود، ۵، ۱۰، ۱۵ سال دیگر می شود، اما دوست دارم تجربه مربیگری در جام جهانی را داشته باشم.

علیرغم رویاهای جدید گواردیولا، دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل کپنهاگ، نهصدمین بازی او را به عنوان سرمربی رقم خواهد زد و باید دید او در نهایت چه زمانی از مربیگری در سطح باشگاهی بازنشسته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا