محیط زیست

میزان آلودگی هوای امروز تهران؛ جمعه ۲۲ تیر/ هوای تهران امروز سالم است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، سنجش کیفیت هوای امروز – جمعه ۳۱ تیرماه – در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باقرشهر با شاخص ۱۵۵، پارک شکوفه تهران با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد. .

بر این اساس وضعیت کیفی هوای امروز در ایستگاه های پاسداران با شاخص ۱۰۹، پیشوا با شاخص ۱۰۷، ژئوفیزیک با شاخص ۱۲۵، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۰۳ و منطقه شریف ۲ با شاخص شاخص ۱۲۲ در شرایط هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارند.

شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۵، قرچک با شاخص ۱۲۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۳، میدان فتح، منطقه ۹ با شاخص ۱۱۴ و ورامین با شاخص ۱۲۸ در هوای ناسالم (نارنجی) به ثبت رسیدند.

در این راستا دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های آتیت ساز با شاخص ۹۵، بزرگراه محلاتی در منطقه ۱۴ با شاخص ۷۱، اسلامشهر با شاخص ۶۱، اقدسیه در یک منطقه با شاخص ۶۳، امام خمینی (ره) با شاخص شاخص ۸۸، بهارستان با شاخص ۸۰، پارک رازی با شاخص ۷۶، پردیس با شاخص ۷۷، پونک با شاخص ۶۲، سالم (زرد) به ثبت رسید.

قابل ذکر است ایستگاه های منطقه ۱۳ پیروزی با شاخص ۹۸، چشمه با شاخص ۹۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۹، دماوند با شاخص ۵۷، رباط کریم با شاخص ۸۳، سرخهسار با شاخص ۸۳. شاخص ۵۱، شادآباد در منطقه ۱۸ با شاخص ۸۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۹۷ در وضعیت هوای امن (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه های شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵، شهریار با شاخص ۷۴، علم و صنعت با شاخص ۸۸، قدس با شاخص ۵۳، لواسانات. با شاخص ۸۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۸۵، ملارد با شاخص ۸۳ در شرایط آب و هوایی سالم (زرد) به ثبت رسیدند.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش دمای هوا، غلظت آلاینده ازن بیشتر شده و اولین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است. شاخص آلاینده هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته “آلاینده ازن” با میانگین ۱۲۱ و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت، شاخص در حال حاضر “ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا