محیط زیست

میزان آلودگی هوای امروز تهران؛ دوشنبه ۲۲ مرداد/ هوای تهران امروز ناسالم است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، سنجش کیفیت هوای امروز – دوشنبه ۳ مرداد – در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پارک شکوفه تهران با شاخص ۱۶۱، چشمه با شاخص ۱۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۱۵۴، ژئوفیزیک با شاخص ۱۵۳، سلامت با شاخص ۱۵۵ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۴ در شرایط جوی ناسالم (قرمز) قرار دارند.

بر این اساس امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های باقرشهر با شاخص ۱۲۴، پارک رازی با شاخص ۱۲۷، پردیس با شاخص ۱۰۳، منطقه پیروزی ۱۳ با شاخص ۱۳۰، منطقه اشتاد بحران با شاخص ۱۳۱، منطقه شریف ۲ با شاخص ۱۳۷، شهرری. منطقه ۲۰ با شاخص ۱۱۴ در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) به ثبت رسیدند.

در این راستا ایستگاه های شهرداری منطقه دو با شاخص ۱۰۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۳۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۳۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۵، علم و صنعت با شاخص ۱۰۵. ۱۲۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۳۰، منطقه مسعودیه با شاخص ۱۵ شاخص ۱۱۶، ملارد با شاخص ۱۳۳ در مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

قابل ذکر است ایستگاه های آتی ساز با شاخص ۶۵، بزرگراه محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۸۷، اسلامشهر با شاخص ۶۷، اقدسیه با شاخص ۷۳، باغستان شهیار با شاخص ۸۴، بهارستان با شاخص ۶۲، پاسداران با شاخص ۹۰، پاکدشت با شاخص ۶۲ و پونک با شاخص ۸۴ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۱، دماوند با شاخص ۷۴، رباط کریم با شاخص ۹۹، سرخه حصار با شاخص ۷۹، منطقه شادآباد ۱۸ با شاخص شاخص ۱۰۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۸، شهریار با شاخص ۶۴، قدس با شاخص ۷۰، قرچک با شاخص ۹۰، منطقه گلبرگ ۸ با شاخص شاخص ۹۶، لواسانات با شاخص ۷۳ و ورامین با شاخص ۹۱ در وضعیت هوای امن (زرد) قرار دارند.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش دمای هوا، غلظت آلاینده ازن بیشتر شده و اولین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است. شاخص آلاینده هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته “آلاینده ازن” با میانگین ۱۲۱ و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت، شاخص در حال حاضر “ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون” است. با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا