محیط زیست

میزان آلودگی هوای امروز تهران؛ چهارشنبه ۳ مرداد / هوای تهران امروز ناسالم است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، سنجش کیفیت هوای امروز – چهارشنبه ۱۲ مرداد – در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پاکدشت با شاخص ۱۶۴، رباط کریم با شاخص ۱۵۷، سلامت با شاخص ۱۵۸، منطقه شادآباد ۱۸. با شاخص ۱۳۳، منطقه شریف ۲ با شاخص ۱۰۶ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ در شرایط جوی ناسالم (قرمز) قرار دارند.

بر این اساس امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های اسلامشهر با شاخص ۱۲۴، باقرشهر با شاخص ۱۱۹، پارک رازی با شاخص ۱۱۴، پاسداران با شاخص ۱۲۵، پیشوا با شاخص ۱۲۷، پارک شکوفه تهران. با شاخص ۱۳۵ و دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۱۰ روی مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

همچنین ایستگاه های منطقه ۲۰ شهرری با شاخص ۱۳۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۲۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۴۹، قرچک با شاخص ۱۱۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۴۸ و ورامین با شاخص ۱۱۵ در وضعیت ناسالم (نارنجی) به ثبت رسیدند.

شایان ذکر است دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های آتیت ساز با شاخص ۵۹، بزرگراه مهلتی منطقه ۱۴ با شاخص ۷۳، اسلامشهر با شاخص ۶۶، امام خمینی (ره) با شاخص ۷۴، بهارستان با شاخص ۵۲ ، پارک رازی با شاخص ۹۰، پردیس با شاخص ۹۳، پانک با شاخص سالم ۷۸ (زرد) ثبت شد.

در همین راستا ایستگاه های پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۷۲، چشمه با شاخص ۸۱، دماوند با شاخص ۵۹، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص شاخص ۸۸، سرخهسار با شاخص ۵۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵، در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه های شهیار با شاخص ۶۱، علم و صنعت با شاخص ۸۷، قدس با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۶۳، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۸۱، ملارد با شاخص ۷۳ در شرایط آب و هوایی سالم (زرد) به ثبت رسیدند. ایستگاه گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۴۶ در هوای پاک (سبز) می باشد.

بر اساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا، غلظت آلاینده ها افزایش می یابد ازن بیشترین و اولین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازنبا میانگین ۱۲۱ و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، در حال حاضر شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ است و کیفیت هوا در حد قابل قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا