محیط زیست

میزان آلودگی هوای تهران؛ دوشنبه ۲۳ مهر/ هوا امروز ناسالم است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلانشهر تهران امروز در وضعیت ناسالم هوا (نارنجی) ۱۰۹ و سنجش کیفیت هوای امروز – دوشنبه ۲۳ مهرماه – در ایستگاه باقرشهر با شاخص ۱۵۳ بهارستان است. با شاخص ۱۵۶. تهران، پارک شکوفه با شاخص ۱۶۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۵۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۷، قرچک با شاخص ۱۷۶ و ورامین با شاخص ۱۶۴ در جایگاه قرار دارند. هوای ناسالم (قرمز).

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های امام خمینی ۲ با شاخص ۱۰۹، پاکدشت با شاخص ۱۰۳، پیشوا با شاخص ۱۲۵، چشمه با شاخص ۱۰۹، دانشگاه تهران با شاخص ۱۱۹، شهید دانشگاه بهشتی با شاخص ۱۰۹، رباط کریم با شاخص ۱۰۲ و بهداشت با شاخص ۱۳۲ در وضعیت ناسالم (نارنجی) به ثبت رسیدند.

در این راستا ایستگاه های منطقه شادآباد ۱۸ با شاخص ۱۲۹، منطقه شریف ۲ با شاخص ۱۴۲، منطقه شهرری ۲۰ با شاخص ۱۲۰، شهرداری ۱۱ با شاخص ۱۴۲، شهرداری ۲۲ با شاخص ۱۰۳، شهریار با شاخص ۱۴۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۷ میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۵ و وردوارد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۱۹ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارند.

قابل ذکر است که سنجش کیفیت هوای ایستگاه های آتی ساز با شاخص ۶۶، امام خمینی با شاخص ۷۷، پارک رازی با شاخص ۹۱، پاسداران با شاخص ۷۴، پردیس با شاخص ۷۴، پونک با شاخص ۷۴. شاخص ۷۲، منطقه پیریز ۱۳ با شاخص ۱۰۰، منطقه تربیت مدرس ۶ با شاخص ۹۱، دماوند با شاخص ۷۰ و ژئوفیزیک با شاخص ۹۳ در شرایط جوی سالم (زرد) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب ایستگاه های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۸، سرخه حصار با شاخص ۸۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۸۲، قدس با شاخص ۶۵، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۸، ملارد با شاخص ۹۳ در وضعیت سالم (زرد) ثبت شد.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی، از صفر تا ۵۰ هوای «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوای «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار». ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفیت هوا «خطرناک» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا