محیط زیست

میزان آلودگی هوای تهران؛ دوشنبه ۹ مهر/ هوای تهران امروز سالم است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، سنجش کیفیت هوای امروز – دوشنبه ۹ مهر – در ایستگاه شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۶، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۴، فرمانداری شهرری ۱۵۶ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص شاخص ۱۵۴ در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های باغستان شهریار با شاخص ۱۳۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۳۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۵، سلامت با شاخص ۱۳۰، منطقه دو شریف با شاخص از ۱۲۹، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۲۴، شهریار با شاخص ۱۱۲ و ورامین با شاخص ۱۰۳ در جایگاه هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارند.

در این راستا سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های اسلامشهر با شاخص ۸۵، امام خمینی با شاخص ۵۷، امام خمینی ۲ با شاخص ۷۳، بهارستان با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۷۹، پاسداران با شاخص ۷۹. شاخص ۷۱، پاکدشت با شاخص ۷۹، پونک با شاخص ایندکس ۶۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۳، پیشوا با شاخص ۸۳، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۹۱ و چشمه با شاخص ۵۹ هستند. در وضعیت سالم (زرد).

قابل ذکر است ایستگاه های دانشگاه تهران با شاخص ۸۷، رباط کریم با شاخص ۸۳، ژئوفیزیک با شاخص ۸۱، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۹۳، سرخه حصار با شاخص ۸۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۰۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۱ و قدس با شاخص ۶۶ در مدار امن (زرد) قرار دارند. ).

همچنین ایستگاه های گلبرگ در منطقه ۸ با شاخص ۷۷، لواسانات با شاخص ۶۶، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۲، ملارد با شاخص ۸۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۳ و دهان به دهان منطقه ۲۲ با شاخص سالم ۷۹ (زرد)، ایستگاه آتی ساز با شاخص ۳۰، پردیس با شاخص ۴۳ و دماوند با شاخص ۲۹ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی، از صفر تا ۵۰ هوای «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوای «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار». ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفیت هوا «خطرناک» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا