محیط زیست

میزان آلودگی هوای تهران؛ پنجشنبه ۲۲ شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، سنجش کیفیت هوا امروز – پنجشنبه است بیست ثانیه شهریور- در دستگاه سنجش کیفیت هوا ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۸۱، پارک شکوفه تهران با شاخص ۱۶۲، رباط کریم با شاخص ۱۵۹، سلامت با شاخص ۱۵۲، شهریار با شاخص ۱۵۳، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های اسلامشهر با شاخص ۱۵۰، بهارستان با شاخص ۱۳۷، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۵، قرچک با شاخص ۱۰۸، ملارد با شاخص ۱۰۴ و میدان فتح در منطقه ۹ با شاخص ۱۴۳ است. ناسالم (نارنجی).

در همین راستا بزرگراه محلاتی در منطقه ۱۴ با شاخص ۶۶، امام خمینی با شاخص ۷۵، پارک رازی با شاخص ۸۵، پاسداران با شاخص ۹۳، پاکدشت با شاخص ۶۸، پردیس با شاخص ۸۸، پونک با شاخص ۵۳، منطقه پیروزی ۱۳ با شاخص شاخص ۸۸ پیشوا با شاخص ۸۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۶۸، چشمه با شاخص ۸۷ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد.

لازم است بدانید که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۱، دماوند با شاخص ۹۸، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۶، شادآباد. در منطقه ۱۸ با شاخص ۸۹، شریف در منطقه دو با شاخص ۹۴، منطقه ۲۰ شهرری با شاخص ۹۰، دو شهرداری با شاخص ۵۶، چهار ایستگاه شهرداری با شاخص ۹۷، ۱۱ با شاخص ۹۵ و ۱۹ با شاخص ۷۳ در مدار امن (زرد) ثبت شده است.

به این ترتیب شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۸، علم و صنعت با شاخص ۷۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۴، گلبرگ با شاخص ۶۰، لواسانات با شاخص ۸۲ مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۷۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۶، ورامین با شاخص ۹۲ و وردوارد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۲ بر روی مدار امن (زرد) قرار دارند. ایستگاه آتی ساز با شاخص ۴۷ سرخجه حصار با شاخص ۴۵، قدس با شاخص ۴۹ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی، از صفر تا ۵۰ هوای «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوای «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار». ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفیت هوا «خطرناک» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا