محیط زیست

میزان آلودگی هوای تهران؛ یکشنبه ۱۵ مهر/ هوا امروز سالم است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، سنجش کیفیت هوای امروز – یکشنبه ۲۴ مهر – در ایستگاه پارک شکوفه تهران با شاخص ۱۶۲ در هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

پیشوا با شاخص ۱۰۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۴، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۹ و ورامین با شاخص ۱۱۴ در هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارند.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های امام خمینی (ره) با شاخص ۵۷، باقرشهر با شاخص ۶۸، پارک رازی با شاخص ۶۲، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۹۲، پونک با شاخص شاخص ۵۳، منطقه پیریزی ۱۳ با شاخص ۷۴، منطقه تربیت مدرس ۶ با شاخص ۶۵، چشمه با شاخص ۷۰، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، ژئوفیزیک با شاخص ۷۳ در وضعیت سالم (زرد).

قابل ذکر است ایستگاه های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۶۷، سلامت با شاخص ۹۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۴، شریف منطقه دو با شاخص ۹۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص شاخص ۶۹، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۹، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۰ در وضعیت آب و هوایی سالم (زرد) به ثبت رسیده است.

در این راستا سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶، شهیار با شاخص ۷۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قرچک. با شاخص ۹۶، منطقه گلبرگ ۸ با شاخص ۵۵، لواسانات با شاخص ۵۲ مسعودیه، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۷ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص شاخص ۶۷ در مدار امن (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه های آتیت ساز با شاخص ۳۹، باغستان شهریار با شاخص ۴۲، پردیس با شاخص ۳۶، دماوند با شاخص ۳۷، رباط کریم با شاخص ۴۵، سرخ حصار با شاخص ۴۷، قدس با شاخص ۱۲ و ملارد با شاخص ۴۲ مشخص است (سبز).

شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی، از صفر تا ۵۰ هوای «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوای «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار». ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفیت هوا «خطرناک» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا