اخبار اقتصاد ایران

میزان بدهی مشترکین به توزیع برق گیلان به بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان رسید

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان بیان کرد: در حال حاضر مبلغ بدهی مشترکان به شرکت توزیع برق گیلان تا پایان سال جاری است. شهریور ماه بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان است.

ایران تحلیل، محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان طی گزارشی به ارائه اقدامات این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون پرداخت.

مهدی زاده موضوع مهم توسعه زیرساخت های برق استان را برشمرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۳۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط ​​(۲۰ کیلو ولت) در مناطق شهری و روستایی استان احداث شد که قابل توجه است. رقمی برای تقویت جریان برق استان.

وی افزود: با وجود محدودیت های مالی در بازه زمانی مذکور، بیش از ۴۵۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان احداث شد که ۲۶۶ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۹۳ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ ساخته شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد بی سابقه ای در نصب ترانس برق داشته ایم که معادل ۱۵۹۳ دستگاه است که گام بزرگی برای تقویت ولتاژ برق در مناطق مشکل دار است.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات استان فرسودگی شبکه های توزیع برق استان است که در این راستا موفق شدیم بیش از ۲ هزار و ۱۵۴ کیلومتر سیم مسی فرسوده را با کابل های خود نگهدار در کشور جایگزین کنیم. شهر و حومه شهر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون که چهره بسیار موفقی در بازسازی است. شبکه های توزیع برق در سال های اخیر در ۲ سال گذشته نسبت به دوره های قبل.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: با افزایش روزافزون مصرف برق و نیاز به برق رسانی فشرده به مشترکان شهری و برق رسانی به مشترکان روستایی در مناطق دورافتاده، از چالش های شرکت های توزیع برق می توان به گستردگی شبکه، دور بودن نقاط مانور از برق اشاره کرد. ادارات، ترافیک شهری بالا و بسته شدن جاده ها. در بحران ها افزایش یافته است و استفاده از کلیدهای هوشمند مجهز به فناوری های پیشرفته برای دید و کنترل از راه دور یکی از راه حل های کارآمد و نوآورانه برای غلبه بر این چالش ها و کاهش زمان برق رسانی مشترکین در هنگام بروز خطا در شبکه توزیع است.

وی افزود: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با راه اندازی نرم افزار اسکادا دیسپاچینگ و فوریت های برق، مطالعاتی را در خصوص قرارگیری کلیدهای اتوماسیون و نصب و راه اندازی این کلیدها در نقاط مانور اصلی انجام داده است. شبکه توزیع فشار متوسط ​​استان و با تلاش همکاران طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با نصب و راه اندازی ۱۱۶ کلید اتوماسیون شامل ۷۵ کلید هوا و ۴۱ کلید زمینی تعداد کلیدهای هوشمند فشار متوسط ​​در شبکه توزیع استان گیلان از ۸۶ دستگاه افزایش یافت. در پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۰۲ دستگاه در پایان سال ۱۴۰۲ ارتقاء یافت.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان ادامه داد: از مزایای اصلی استفاده از این کلیدها می توان به افزایش سرعت برق رسانی مشترکین در زمان قطع برق و ارتقای شاخص های قابلیت اطمینان شبکه، ارتقای سطح دید شبکه با شناسایی و پایش نقاط بحرانی، ارتقای ایمنی همکاران اشاره کرد. هنگام کار بر روی شبکه و صرفه جویی در هزینه های بهره برداری و توسعه شبکه. بر اساس مطالعات انجام شده، این کلیدها در نقاط دورافتاده از جمله مناطق ترافیکی شهری و مناطق دور افتاده روستایی نصب شدند.

مهدی زاده تصریح کرد: در راستای اجرای طرح هوشمند از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار و ۶۰۰ کنتور هوشمند در کل استان نصب شده است که رقمی تاریخی برای صنعت برق گیلان است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون برنامه ریزی دقیق همراه با بسیج امکانات داخلی انجام شده است به طوری که ۶۴۱ مرحله از طرح نگهداری پیشگیرانه (افزایش تاب آوری) با فعالیت ۲۲۱۷ اکیپ اجرا شده و ۲۷۱ فیدر. و بیش از ۸۵۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط ​​نیز تعمیر شده است. و برای مجموعه اقدامات مذکور بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان به طرح مهم کاهش تلفات شبکه اشاره کرد و افزود: با مجموعه اقدامات فنی و تخصصی و با نظارت دقیق انجام شد تلفات شبکه در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۸۸ و در سال ۱۴۰۲ به ۱۰.۰۹ رسید که کل استان کاهش یافته است.

مهدی زاده با اشاره به طرح دولت الکترونیک و توسعه خدمات آفلاین گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون و ۷۸۰ هزار خدمت به صورت آفلاین از طریق اپلیکیشن برق من ارائه شد که نشان می دهد میانگین خدمات آفلاین نسبت به تمامی خدمات بیش از ۹۹ درصد است. نشان دهنده گسترش این نوع خدمات در سطح شرکت توزیع نیروی برق گیلان است.

وی افزود: در مدت مذکور نزدیک به ۷۰ هزار مشترک جدید به مشترکان قبلی این شرکت اضافه شد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان بیان کرد: در حال حاضر مبلغ بدهی مشترکان به شرکت توزیع برق گیلان تا پایان سال جاری است. شهریور ماه بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان است.

مهدی زاده تاکید کرد: وصول مبلغ بدهی اقشار مختلف مشترکین به این شرکت تاثیر بسزایی در ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به مردم شریف استان خواهد داشت.

مهدی زاده تاکید کرد: مهم ترین دغدغه صنعت برق کشور در سال های گذشته عدم تعادل بین تولید و مصرف برق در کشور بود که منجر به خاموشی های متناوب و چند مرحله ای برای مردم در فصول مختلف سال شد. و شرکت توانیر بر حل مشکل مذکور و تامین برق پایدار متمرکز شد.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف سال های گذشته در تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیک تابستان با برنامه ریزی های کلان و مشوق محور به خوبی مدیریت شد تا آسیبی به روند عادی زندگی مردم وارد نشود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: با توجه به سهم اندک مشترکان صنعتی در استان گیلان (حدود ۱۷ درصد از کل مشترکان) بر خلاف سایر استان ها، در دوره ها و سال های گذشته خاموشی متناوب عمدتاً برای مشترکان داخلی استان اعمال می شد که با صنایع و اجرای طرح های موفق و همچنین مذاکره با شرکت توانیر در خصوص کاهش سهمیه مدیریت بار روزانه استان، شرکت توزیع برق استان گیلان موفق شد تابستان دو سال گذشته را بدون خاموشی متناوب برای مردم پشت سر بگذارد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم شریف استان گفت: این اقدامات با تلاش شبانه روزی کارکنان توزیع برق گیلان و بر اساس برنامه ریزی مدون با توجه به امکانات موجود انجام شده است. منابع مالی. انشالله بتوانیم در حوزه برق پاسخگوی خوبی برای مشترکین خود باشیم و دستاوردهای چشمگیری را در این زمینه به ثبت برسانیم.

لازم به ذکر است شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۳۴ هزار مشترک در کل استان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا