اخبار اقتصاد ایران

میزان صادرات از مبدا گیلان به روسیه به ۳۵۰ میلیون دلار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: کاهش ۲۸ درصدی تعرفه و مالیات گمرکی می تواند موجب توسعه صادرات ایران به روسیه شود.

ایران تحلیل، تیمورپور حیدری که در قالب یک هیات عالی رتبه اقتصادی این استان به روسیه سفر کرده است در حاشیه دیدار تیم اقتصادی با سفیر ایران در روسیه گفت: فناوری پیشرفته و محصولات صنعتی مرغوب گیلان مستعد افزایش روابط تجاری با روسیه است. و کشورهای حوزه خزر.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان صادرات گیلان به روسیه حدود ۳۵۰ میلیون دلار است، تصریح کرد: اگر تعرفه گمرکی روسیه و مالیات ۲۸ درصدی برای تجار و صنعتگران ایرانی توسط روسیه کاهش یابد، قطعا به توسعه مطلوب مبادلات تجاری کمک می کند. بین ایران و روسیه منجر خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان سطح صادرات فعلی به روسیه را ناشی از عدم شناخت دقیق بازار مصرف روسیه توسط تجار و بازرگانان ایرانی دانست و گفت: با توجه به حضور مدیران اقتصادی و تجار استان در این کشور و مطالب ارائه شده توسط سفیر مجرب ایران در روسیه و همچنین برگزاری نشست های مشترک بین تجار دو کشور و برپایی نمایشگاه ها؛ روشن است که اگر کارها تسهیل شود; حداقل بیش از ۸۰ برند صنعتی و تولیدی دانش بنیان شناخته شده و توانمند گیلانی می توانند به راحتی وارد بازار بزرگ ایالت های فدرال روسیه شوند.

وی انعقاد پیمان پولی دوجانبه بین ایران و روسیه با استفاده از ارزهای دو کشور را بهترین راه برای دور زدن تحریم ها در تجارت دو کشور پیشنهاد کرد و افزود: البته در این زمینه با حضور نماینده ایران بانک مرکزی ایران و رئیس بانک میر بیزینس روسیه. محمد هزار، موضوعات مساعدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در تسهیل روابط تجاری دو کشور موثر خواهد بود.

پورحیدری برای همکاری بین موسسات بانکی داخلی به منظور استفاده از ابزارهای تامین مالی از جمله؛ اعطای وام و فاینانس و انتقال کم هزینه منابع ارزی بازرگانان و بررسی امکان تامین مالی پروژه های بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری در زیرساخت های تجاری بنادر ایران و بنادر جنوبی روسیه می تواند تسهیل کننده و متحول کننده تجارت باشد. روابط دو کشور دوست و متحد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا