بانک و بیمه

میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۳ تعیین شد

به گزارش ایران تحلیل، نمایندگان شورای اسلامی در اولین جلسه علنی امروز (شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در قسمت هزینه ای، بند یک بند ج را به تصویب رساندند. تبصره ۱۳ لایحه

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و همچنین قوانین ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون است. در مورد جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از بنگاه های خانگی و دستگاه های موضوع ماده (۷۷) قانون الحاق. برخی از مواد قانون بخشی از مقررات مالی دولت را تنظیم می کند (۲). ستاد مردمی پرداخت دیه زندانیان نیازمند از سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (به استثنای قرض الحسنه) را پس از کسر سپرده قانونی تا سقف سه میلیون میلیارد (۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) انجام می دهد. ریال برای وام ازدواج، تولد و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن و سایر موارد مقرر در قوانین مذکور و همچنین از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورا نسبت به پول) اختصاص یافت. و اعتبار) ارائه شده برای پرداخت تسهیلات وام به شرح زیر است:

۱. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانان:

۱-۱-۱ وام ازدواج برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول دی ماه ۱۴۰۱ باشد، سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مدت بازپرداخت آن ۱۰ سال می باشد.

۱-۲ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجین زیر ۲۵ سال و زوجین زیر ۲۳ سال به مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا