اخبار اقتصاد ایران

میزان وام ازدواج و وام فرزندآوری سال ۱۴۰۳ تعیین شد

با تصویب اعضای شورای اسلامی، سال آینده ۳۵۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به زوج های زیر ۲۵ سال پرداخت می شود.

ایران تحلیل، اعضای شورای اسلامی در اولین جلسه علنی امروز (شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، بند ۱ بند ج تبصره ۱۳ این لایحه را به تصویب رساندند. کل کشور در بخش مخارج

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است. جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده (۷۷) قانون الحاقی. برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان نیازمند از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (سایر) نسبت به قرض الحسنه) پس از کسر ودیعه قانونی تا سقف سه میلیون میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به ازدواج قرض الحسنه، فرزندآوری و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن و سایر موارد مندرج در قوانین فوق و از طریق بانک های عامل (به تشخیص پول و اعتبار شورا) نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به شرح زیر اقدام نمایند:

۱. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانان:

۱-۱-۱ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱/۱۳۰۱ بوده است، سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با مدت بازپرداخت ۱۰ سال می باشد.

۱-۲ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر بیست و پنج سال و زوج های زیر بیست و سه سال به مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز شنبه و پس از بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در قسمت هزینه ها قسمت (۲) بند (۳) تبصره (۱۳) را به شرح زیر تصویب کردند.

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده (۱۰) قانون حمایت از خانواده و جوانان) برای فرزندان متولد شده از سال ۱۴۰۲ به بعد تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می شود.

۴۰۰ میلیون ریال برای فرزند اول

۸۰۰ میلیون ریال برای فرزند دوم

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای فرزند سوم

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای فرزند چهارم

۲ میلیارد ریال برای فرزند پنجم و بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا