ترندهای روز

میلیاردر آمریکایی در سودای جوانی پلاسمای بدنش را تعویض کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک میلیاردر آمریکایی اخیراً پلاسمای خونش را به طور کامل با آلبومین جایگزین کرد که دانشمندان آن را به “جایگزینی روغن انسانی” تشبیه کردند.

«برایان جانسون» (برایان جانسون)، میلیاردر ۴۷ ساله آمریکایی، اخیراً تحت عملی به نام «تبدیل کامل پلاسما» (TPE) قرار گرفت و مدعی شد که این روش درمانی برای بیماری های مختلف مناسب است.

به گزارش ایندیا تودی، جانسون در پست اخیر خود در پلتفرم ایکس نوشت که این روش که با برداشتن و جایگزینی پلاسمای بیمار انجام می شود، به دلیل توانایی در مدیریت و درمان طیف وسیعی از بیماری ها مورد توجه قرار گرفته است.

پلاسما قسمت مایع خون است که سلول ها، مواد مغذی، هورمون ها و مواد زائد را در سراسر بدن حمل می کند. جانسون نوشت: “روش تعویض کل پلاسما، تمام پلاسما را از بدن من خارج می کند و آلبومین را جایگزین آن می کند.” اهداف درمان حذف سموم از بدن من است.

آلبومین پروتئینی است که توسط کبد ساخته می شود و به حفظ تعادل مایعات، انتقال مواد مغذی و حمایت از عملکرد بافت کمک می کند. این پروتئین از نشت مایع از رگ های خونی جلوگیری می کند و نقش کلیدی در درمان های پزشکی ایفا می کند. سطوح پایین آلبومین می تواند نشان دهنده مشکلات کبد، کلیه یا سوء تغذیه باشد. همچنین در زمینه پزشکی، آلبومین در درمان هایی مانند پر کردن حجم خون از دست رفته یا برخی اقدامات پزشکی مانند جایگزینی پلاسما استفاده می شود و به رشد و ترمیم بافت کمک می کند.

جانسون قبلاً یک لیتر از پلاسمای خود را با پلاسمای پسرش به مقدار دقیق جایگزین کرده بود و پلاسمای خود را به پدرش اهدا کرده بود. وقتی پدرش پلاسما را دریافت کرد، جانسون ادعا کرد که روند پیری او ۲۵ سال کاهش یافته و به مدت ۶ ماه به همین شکل باقی مانده است. این میلیاردر فاش کرد که تعویض کامل پلاسما دو ساعت طول کشید.

میلیاردر آمریکایی در جوانی پلاسمای بدن خود را تغییر داد

درباره تبادل کامل پلاسما

تعویض کامل پلاسما یک روش پزشکی است که در آن حجم زیادی از پلاسما از خون بیمار خارج می شود و پلاسمای اهدا کننده یا جایگزین پلاسما جای آن را می گیرد. این فرآیند به حذف مواد مضر مانند اتوآنتی بادی ها، کمپلکس های ایمنی و سموم از جریان خون کمک می کند. کارشناسان این روش را با تعویض روغن انسانی مقایسه می کنند.

مطالعات نشان داده اند که تبادل کل پلاسما می تواند بر درمان بیماری های خودایمنی، اختلالات عصبی و اختلالات خونی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مطالعه ای که توسط انجمن هماتولوژی آمریکا منتشر شد، اثربخشی این روش را در درمان بیماری هایی مانند میاستنی گراویس، سندرم گیلن باره و پورپورای ترومبوسیتوپنی ترومبوتیک نشان داد.

تبادل کامل پلاسما در بخش مراقبت های ویژه برای مدیریت بیماران بدحال استفاده شده است و تطبیق پذیری و پتانسیل خود را برای نجات نشان داده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا