ترندهای روز

می‌گویند این خانم، برگ برنده ترامپ در افق میهنات آمریکاست

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

زمانی که لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ، سه شنبه شب در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان روی صحنه رفت، لحظه ای نمادین بود که نشان دهنده تغییر محافظه کاری خانواده ترامپ از زمان شکست در افق میهنات ۲۰۲۰ بود.

می گویند این خانم بلیت برنده ترامپ در افق میهنات آمریکاست

سرویس جهانی بی‌بی‌سی در مقاله‌ای در این باره صحبت کرده و می‌نویسد که لارا ترامپ بر جنبه‌های نرم‌تر شخصیت پدرشوهرش تمرکز کرده و از او به عنوان پدربزرگ دو فرزندش صحبت کرده است. او در ژستی مشابه ترامپ پس از سوء قصد نافرجام، مشت خود را بالا گرفت و خطاب به جمعیت گفت: «شاید شما روز شنبه چهره ای از دونالد ترامپ را دیدید که تا زمانی که با چشمان خود ندیده اید از وجود آن خبر نداشتید».

لارا ترامپ دقیقا کیست؟

لارا ترامپ ۴۱ ساله به همراه همسرش اریک و برادر شوهرش دونالد جونیور به چهره های کمپین افق میهناتی دونالد ترامپ تبدیل شده اند و به عنوان تاثیرگذارترین افراد در حلقه سیاسی او ظاهر شده اند. در همین حال، ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ دونالد ترامپ و همسرش جرد کوشنر – زوج قدرتمندی که پس از پیروزی ترامپ در افق میهنات ۲۰۱۶ جایگاه برجسته ای در کاخ سفید داشتند – در چهار سال گذشته از سیاست دور بوده اند.

لارا اولین عضوی از خانواده ترامپ بود که در این کنوانسیون سخنرانی کرد و حضور او نه تنها توجه او را به نقش او در خانواده جلب کرد، بلکه به این گمانه زنی دامن زد که او ممکن است جاه طلبی های سیاسی بیشتری داشته باشد.

ناظران پیش بینی می کنند که نقش لارا ترامپ پررنگ تر شود!

اریک کورتلسا، خبرنگار مجله تایم که اخیرا با لارا ترامپ مصاحبه کرده است، گفت: “سخنرانی او واقعاً برای معرفی او به مردم بود، زیرا در حالی که او قبلاً در کمپین های افق میهناتی نقش داشته است و بخشی از حلقه داخلی و خانواده برای ترامپ بوده است. هشت سال گذشته “این ترامپ بود، این اولین بار است که او در نقش قدرت واقعی در حزب جمهوری خواه بود.”

وی در ادامه افزود: او در موقعیتی است که نه تنها به عنوان یک نماینده موثر برای ترامپ، بلکه به عنوان یک دلال سیاسی نیز خود را نشان می دهد. و ما خواهیم دید که در چهار ماه آینده که او ریاست کمیته ملی جمهوری خواهان را برعهده دارد، چگونه پیش خواهد رفت.”

میشل مرل، عضو کمیته ایالتی جمهوری خواه فلوریدا، براوارد، با اشاره به افزایش چشمگیر کمک ها از زمان منصوب شدن لارا ترامپ به ریاست کمیته ملی جمهوری خواهان، گفت: «تغییر در رهبری تفاوت بزرگی ایجاد کرده است. این واقعا حزب را احیا کرده است.”

برخی ناظران شباهت هایی بین نقش لارا و اریک ترامپ در این کمپین افق میهناتی و نقش جارد و ایوانکا در مبارزات افق میهناتی ۲۰۱۶ می بینند. با وجود این، اریک نقش برجسته ای در سازمان ترامپ دارد و احتمالاً در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید به عنوان چشم و گوش امپراتوری تجاری گسترده پدرش عمل خواهد کرد.

یکی دیگر از افرادی که ممکن است به فکر تأسیس یک سلسله سیاسی باشد، دونالد جونیور است. “دونالد جونیور می گوید که به سیاست علاقه ای ندارد، اما همه اطرافیان او، از جمله برادر و خواهر شوهرش، فکر می کنند که او انگیزه و علاقه زیادی به سیاست دارد.” کورتلسا گفت. در واقع، لارا ترامپ در مصاحبه اخیر خود به من گفت که اگر کسی از خانواده ترامپ قصد دارد برای پست بالاتر نامزد شود، به دان نگاه کنید.

حضور جسورانه پسران ترامپ در کنار او و سخنرانی کای ۱۷ ساله، نوه ترامپ و دختر دونالد جونیور، که ترامپ را یک “پدربزرگ عادی” توصیف کرد، یک استراتژی پیام رسانی عمومی برای مقابله با حملات دموکرات ها است. ترامپ را به عنوان یک دیکتاتور و تهدیدی برای دموکراسی معرفی کنید.

اگرچه برخی رسانه ها اشاره کرده اند که ملانیا ترامپ به ندرت با همسرش در انظار عمومی دیده می شود و پس از سوء قصد با او دیده نشده است، اما لیندا استاک، نایب رئیس باشگاه ۴۷ آمریکا که در ماه ژوئن میزبان ۷۸ سالگی ترامپ بود، این موضوع را رد کرد. کلمات او نپذیرفت و گفت که خانواده ترامپ از روز اول همیشه با او بوده اند.

او در پاسخ به این سوال که آیا فرد خاصی از خانواده ترامپ را می بیند که بعداً وارد سیاست می شود، گفت باید منتظر بمانیم و ببینیم و پس از مکثی اضافه کرد: «شاید بارون». بارون کوچکترین پسر ترامپ از ازدواج او با ملانیا است و به تازگی ۱۸ ساله شده است و قبل از حضور اخیرش در گردهمایی حامیان ترامپ در میامی، همیشه از سیاست و انظار عمومی دور نگه داشته می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا