بانک و بیمه

ناترازی نقدیندگی بانک توسعه تعاون به صفر رسید| انتشار اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد از فردا

به نقل از بازار محمد شیخ حسینی; مدیرعامل بانک تعاون در آستانه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر گفت: بانک تعاون یک بانک توسعه‌یافته و ویژه در بخش تعاون است. و بخش واقعی اقتصاد به ویژه بنگاه های کوچک و متوسط ​​در اقتصاد کشور.

شیخ حسینی بیان کرد: دستاوردهای بسیار خوب و قابل توجهی در دولت سیزدهم به دست آوردیم. اولاً از ابتدای تاسیس بانک در سال ۱۳۸۷ تا به امروز بیش از ۶۰ درصد تسهیلات پرداخت شده در دولت سیزدهم پرداخت شده است که رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل بانک تعاون تجربه گفت: سرمایه این بانک در ابتدای دولت ۲۸ میلیارد ریال بود و اکنون به ۶۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: در ابتدای دولت نسبت کفایت سرمایه بانک تعاون منفی ۲۴ صد درصد بود که با افزایش سرمایه و بهبود سایر شاخص ها افزایش چشمگیری پیدا کرده و بر اساس گزارش مالی سال ۱۴۰۱ به این میزان رسید. ۶.۶ درصد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه توضیح داد: این بانک از سال ۹۲ تا ۱۴۰۱ هر سال زیان می داد اما در پایان سال ۱۴۰۱ به سودآوری رسیدیم که در سال ۱۴۰۲ ادامه یافت که نشان می دهد در مسیر سودآوری هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: عدم تعادل نقدینگی بانک تعاونی را به صفر رساندیم و کارهای سنگین از جمله درجات ۱۶ و ۱۸ را انجام دادیم و برداشتی نداشتیم.

شیخ حسینی در ادامه گفت: در حوزه تسهیلات نیز در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان تخصیص دادیم که در حوزه واقعی اقتصاد بود و با تحقق شعار سالانه منطبق بود.

مدیرعامل بانک تعاون تجربه افزود: سند تحول این بانک را نیز تهیه کرده ایم که بر اساس سند تحول دولت مردمی است. همچنین سیستم دیجیتالی به نام Bankware را توسعه داده ایم که یکی از مدرن ترین و جامع ترین سیستم ها برای افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات خرد غیر حضوری است.

وی تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از پروژه های تامین مالی بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم در دهه آینده به بهره برداری می رسد. تعداد این طرح ها ۷۲ طرح و مبلغ آن بیش از ۲۱ میلیارد ریال است که ۸۲۲۸ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک توسعه تعاون است که با اشتغالزایی ۱۸۴۶ نفر در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

آمار گزینه های پرداخت در بانک تعاونی تکسه
شیخ حسینی درباره پرداخت تسهیلات اشتغال زایی از تبصره ۱۸ گفت: با این تسهیلات ۴ هزار نفر در کشور مشغول به کار شدند و همچنین از محل تسهیلات تعهدی تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی ۱۷۰۰ میلیارد تومان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ۸۸ پرداخت کردند. همچنین سازمان ها و نهادهای بهزیستی بنیاد شهید در مجموع ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال ۷۰۰۰ نفر پرداخت کردند.

مدیرعامل بانک تعاون تجربه همچنین درباره احتمالات طرح جهش مسکن گفت: ۱۰۰ درصد تعهدات را در سال گذشته به تعاونی های مسکن پرداخت کردیم و تسهیلات ازدواج امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: تسهیلات کمیته امداد ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۸۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده ایم، تسهیلات مددکاری اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۹۴ درصد آن محقق شده است و تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت نیز ۶۰۰ میلیارد تومان است. همانطور که اخیرا اعلام شد ۵ درصد محقق شده است. .

شیخ حسینی گفت: با اختیاراتی که به شعب بانک ها داده ایم، کسانی که اقساط معوق دارند می توانند با پرداخت اقساط دهه فجر از بخشودگی جرایم خود برخوردار شوند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: با موافقت بانک مرکزی از فردا چهارشنبه اوراق گواهی سپرده ویژه با نرخ ۳۰ درصد برای تامین سرمایه در گردش تعاونی ها صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا