اخبار اقتصاد ایران

نات‌کوین کلاهبرداری است؟ – پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

بررسی ها حاکی از آن است که یک بازی مبتنی بر یک شبکه اجتماعی خارجی که پر سر و صدا و تا حدودی بحث برانگیز شده است، به سرعت در حال رشد است و بسیاری از کاربران به دلایل مختلف از جمله امکان یافتن ارزش در آینده به عنوان یک ارز دیجیتال، آن را استخراج می کنند. .

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، اخیرا بازی ای توسط بنیاد تن طراحی و در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام منتشر شده است که کاربران باید یک مینی اپلیکیشن تلگرام را نصب کرده و روی آیکون های آن به نام Notcoin کلیک کنند. .

عاملی که محبوبیت NatCoin را افزایش داده است این است که این تنها یک ارز رمزنگاری شده نیست، بلکه یک بازی مبتنی بر میم است که به کاربران امکان می دهد با ضربه زدن بر روی صفحه، امتیاز و سکه به دست آورند و به دلیل سهولت و جذابیت آن در Short امتیاز کسب کرده است. محبوبیت زیادی دارد و میلیون ها نفر در مرحله آزمایش آن شرکت کرده اند.

این بازی ساده و آسان طراحی شده است و نیازی به نصب، ثبت نام و هزینه ندارد. هر کسی که یک مرورگر وب و اتصال به اینترنت داشته باشد می تواند بلافاصله شروع به بازی و کسب Natcoins کند. کاربران می توانند از نت کوین هایی که به دست آورده اند برای خرید آیتم های مختلف در بازی استفاده کنند تا بتوانند نات کوین های بیشتری استخراج کنند.

memecoin چیست؟

بر اساس نظرات کارشناسان و تحلیلگران در مقالات مختلف، میم کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که بر اساس میم ها یا جوک های اینترنتی ساخته می شوند که ارزش چندانی ندارند اما گاهی تحت شرایطی مانند حمایت سلبریتی ها و مقبولیت جامعه در شبکه های اجتماعی یا تعهد کاربران به یک پلتفرم. که آنها را معرفی می کند، مورد توجه قرار می گیرد و در نهایت رشد می کند.

کارشناسان معتقدند اگرچه پس از گسترش این ارز دیجیتال در مدت زمان کوتاهی، طرفداران زیادی در اقصی نقاط جهان پیدا کرد، اما جالب است که بگوییم تیم سازنده آن هیچ هزینه ای برای تبلیغات خرج نکرده است، اما در قالب تبلیغات دهان به دهان در جامعه اعضای معروف تلگرام. بوده است

با توجه به اینکه محبوبیت این بازی پس از مدت کوتاهی از عرضه رسمی به شدت افزایش یافت و طبق اعلام، تنها در ۱۰ روز ۶.۳ میلیون بازیکن در آن فعال بودند و اکنون میلیون ها نفر در سراسر جهان به استخراج و استخراج سکه مشغول هستند. اما سوال اینجاست که آیا این شور و شوق تضمین می کند که پروژه کلاهبرداری نیست؟

به گفته تحلیلگران، اگر این بازی را به عنوان یک پروژه ارز دیجیتال بررسی کنیم، باید مشخص کنیم که آیا استانداردهای لازم برای یک پروژه قابل قبول در دنیای ارزهای دیجیتال را دارد یا خیر. و این در حالی است که NatCoin یک ارز دیجیتال واقعی نیست و بر روی بلاک چین TON ساخته نشده است و در نتیجه این موضوع آن را بیشتر به یک بازاریابی اینترنتی تبدیل می کند.

اکنون به موازات رشد کاربران جهانی خود، NatCoin در ایران نیز مورد توجه برخی از کاربران قرار گرفته است و اگرچه اطلاعات رسمی در این زمینه منتشر نشده است، اما به نظر می رسد با توجه به اینکه سازنده آن تیم پاول دوروف است. ، نوعی اعتماد به کاربر وجود دارد. برای بازی و ورود به سایت یا ربات، در حالی که کارشناسان همواره نسبت به پدیده های نوظهور و البته ناشناخته هشدار داده اند.

در نتیجه این سوال پیش می آید که موضوعی که مدت هاست توسط برخی سلبریتی ها تبلیغ می شود و در دسترس عموم مردم است و به راحتی می توان به آن دست یافت، چرا باید در آینده ارزشمند شود؟ بنابراین توصیه می شود کاربران از این ارز دیجیتال به امید ارزشمند شدن در آینده استفاده نکنند.

اتفاقی مشابه چند سال پیش رخ داد و برای مدتی اپلیکیشن شبکه معروف و مورد استفاده بسیاری از کاربران بود. این پروژه ادعا می کرد که اولین ارز دیجیتال قابل استخراج توسط موبایل است که در نتیجه مشخص شد ادعای آنها غیرواقعی بوده و اولین آنها نبوده اند.

در هر صورت سال هاست که روند جدیدی در حوزه پولی دنیا با نام ارزهای رمزنگاری شده به وجود آمده است و این روزها جنبه های جدیدی از ارزهای رمزنگاری شده بیشتر نمایان شده است. در هر صورت، این پدیده نوظهور ممکن است پیامدهای احتمالی داشته باشد. از نظر روانشناسی شاید طمع باعث می شود که مردم به این بازارها کشیده شوند و عده ای به دلیل خوش بینی برای کسب سود بیشتر اعتماد کرده و سرمایه خود را از دست می دهند. برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال به دانش زیادی در زمینه‌های امنیت، تحلیل بازار اقتصادی و فناوری اطلاعات نیاز است و اگر افراد این دانش را ندارند باید از ورود به آن اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا