فناوری

نات کوین چیست؟ آیا کسب درآمد از آن واقعی است؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

روزیاتو: حدود سال ۲۰۱۸ بود که توسعه دهندگان تلگرام تصمیم گرفتند بلاک چین لایه ۱ خود را با نام “شبکه باز تلگرام” یا به اختصار Ton Coin (TON) راه اندازی کنند. پس از مدتی توسعه و نگهداری این پروژه به بنیاد TON سپرده شد و اکنون تیمی وابسته به TON از پروژه جدید و پر سر و صدای خود به نام Notcoin (به اختصار NOT) رونمایی کرده است.

NatCoin نوعی بازی رمزنگاری برای کسب درآمد «Play-To-Earn» یا به اختصار P2E است که کاربران می توانند با بازی کردن آن درآمد کسب کنند. NatCoin از همان روزهای اول معرفی مورد توجه تعداد زیادی از کاربران قرار گرفت و گمانه زنی های مختلفی در مورد آینده آن صورت گرفت.

در این مقاله قصد داریم به بررسی پروژه ارز دیجیتال NOT coin یا NOT و نحوه عملکرد آن بپردازیم و به آخرین تغییرات و اخبار این پروژه اشاره کنیم. اگر می خواهید بدانید NatCoin چیست و به دنبال منبعی برای آشنایی با NatCoin و نحوه عملکرد آن هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

Notcoin چیست؟

Notcoin (Notcoin با مخفف NOT) پروژه جدیدی از گروه Open Builders وابسته به بنیاد تن است که در اواسط نوامبر ۲۰۲۳ راه اندازی می شود.آبان ۱۴۰۲) نسخه بتا یا اولیه آن راه اندازی شد.

NotCoin یک اپلیکیشن کوچک یا نوعی ربات تلگرامی است که به کاربران اجازه می دهد تا با لمس یا کلیک روی نماد سکه، ارز دیجیتالی به نام Notcoin یا NOT استخراج کنند. NatCoin ابتدا به عنوان یک دارایی درون بازی در اختیار کاربران قرار گرفت و امکان فروش مستقیم یا واریز و برداشت آن وجود نداشت. با این حال، توسعه دهندگان NotCoin اخیرا توکن NOT را روی بلاک چین شما منتشر کرده اند.

با توجه به رشد قیمت ارزهای دیجیتال و استقبال از بازی های P2E در سال های اخیر، NatCoin نیز به سرعت محبوب شد و توانست در اولین ماه عرضه خود نزدیک به ۵۰۰ هزار کاربر را جذب کند. نسخه اولیه آن در مجموع به بیش از ۶۵۰۰۰۰ کاربر رسید. نسخه رسمی Notcoin در اولین روز سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه شد و طبق آخرین آمار اعلام شده توسط تیم Notcoin در حال حاضر بیش از ۳۳ میلیون بازیکن دارد و به طور میانگین بیش از ۶ میلیون نفر در این زمینه فعال هستند. بازی هر روز .

معرفی تیم NatCoin

Not coin (NOT) یک میم کوین مبتنی بر شبکه TON تلگرام است و Open Builders آن را راه اندازی کرده است. این تیم متشکل از ۱۰ نفر است و مدیریت آن بر عهده ساشا پلوتوینوف است.

پس از ماه ها فعالیت، تیم توسعه NatCoin هنوز اطلاعات زیادی از پروژه خود منتشر نکرده است و به جز Tonstarter، هیچ پروژه معروف و شناخته شده ای در کارنامه آنها دیده نمی شود. تیم سازنده این بازی مدعی است که استخراج ۱۰۰ درصدی NatCoin توسط خود کاربران به صورت شفاف انجام می شود و این پروژه صاحب یا سرمایه گذار خاصی ندارد. گمانه زنی های زیادی در مورد NatCoin و توسعه دهندگان آن وجود دارد و برخی آن را بزرگترین بازی Web3 می نامند.

ارتباط بین NatCoin و تلگرام و ToneCoin

صفحات مربوط به بنیاد تون و زیرمجموعه های آن از ابتدای راه اندازی NatCoin در مورد این بازی صحبت می کنند و به نوعی از آن حمایت می کنند. تیم Open Builders، گروه توسعه دهندگان NatCoin، نیز به بنیاد تون وابسته است و به بازوی تامین مالی و توسعه پروژه های جدید در اکوسیستم تون تبدیل می شود.

این بازی جنجالی مانند سایر پروژه های مرتبط با تون کوین ارتباط تنگاتنگی با پیام رسان تلگرام دارد. به عنوان مثال پاول دوروف، موسس تلگرام، در این بازی با کانال تلگرامی خود یک تیم یا تیم تشکیل داده است.

چندی پیش، بخشی با عنوان «ارسال Notcoins به موجودی Durov» به بازی NotCoin اضافه شد که به کاربران اجازه می داد درصدی از موجودی خود را به حساب Durov منتقل کنند. در ادامه و پس از پایان این برنامه، تیم NatCoin در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که به هر کاربری که مقداری از موجودی خود را برای دورف ارسال کند، دو برابر نت کوین به عنوان جایزه تعلق می گیرد.

پیشینه و ماهیت پروژه NatCoin

به گفته تیم NotCoin، NOT یک MemeCoin جدید برای شبکه ToonCoin است که از طریق ربات تلگرام قابل دریافت است. در واقع کاربران می توانند با وارد شدن به ربات تلگرام یا اپلیکیشن مینی و کلیک بر روی یک دکمه، NatCoin دریافت کنند. اگرچه تیم توسعه از عبارت استخراج و نه کوین استفاده می کند، روند تولید این توکن مشابه استخراج سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند بیت کوین (BTC) نیست که تولید آن بر اساس قدرت پردازش و حل مشکل است.

شعار تیم NatCoin “احتمالا هیچ” به معنای “احتمالا هیچ” است که نوعی کنایه در فضای ارز دیجیتال برای اشاره به پروژه های با پتانسیل است. نات کوین در حال حاضر وب سایت رسمی، وایت پیپر یا نقشه راه مشخصی ندارد و اطلاعات مربوط به آن از طریق کانال تلگرام یا حساب توییتر نات کوین و وب سایت بنیاد شما منتشر می شود.

دلیل محبوبیت NatCoin چیست؟

NatCoin از زمان راه اندازی رسمی خود در اوایل سال ۲۰۲۴، موفقیتی مثال زدنی در جذب کاربران داشته است. ایده این پروژه در بخش بازاریابی این است که تا حد امکان ذهن کاربران را درگیر کند و به همین دلیل از ابتدا اطلاعات زیادی از این بازی و برنامه های آینده آن منتشر نشده است. در واقع، مردم با این حدس و گمان وارد بازی می شوند که احتمالاً NatCoin یک پروژه موفق خواهد بود و سکه های استخراج شده آنها روزی ارزش بیشتری پیدا می کند.

تفاوت اصلی NatCoin با سایر بازی‌ها یا پروژه‌های بلاک چینی که از ایده دریافت پاداش برای کلیک کردن روی صفحه استفاده کرده‌اند این است که به گفته کاربران، NatCoin حامیان مالی معروفی مانند تلگرام یا Ton Foundation دارد و بنابراین، آنها راحت تر به آن اعتماد می کنند. .

آیا NatCoin قابل خرید و فروش است؟

NatCoin اکنون به عنوان یک ارز دیجیتال در بستر شبکه Toon منتشر شده است و می توان آن را بین ربات NatCoin و صرافی های متمرکز ByBit، Binance و OKX منتقل کرد. گزینه بعدی انتقال یا برداشت NatCoin، واریز آن به کیف پول حافظ تلگرام یعنی ربات @wallet است. البته استفاده از این دو روش برای کاربران داخلی به دلیل محدودیت های مربوط به احراز هویت کاربران ایرانی در پلتفرم های بین المللی توصیه نمی شود.

توکن NotCoin در ۱۶ می (۲۷ اردیبهشت) در صرافی های ارز دیجیتال، فهرست و تراکنش های آن آغاز شد.

آموزش فروش NatCoin

برای برداشت و فروش نات کوین های خود باید مراحل زیر را طی کنید. فروش NatCoin یا برداشت این توکن از داخل ربات بازی با نصب و اتصال کیف پول به ربات شروع می شود.

۱. نصب کیف پول Toon Coin

توکن Knot در شبکه Ton Coin (TON) راه اندازی شده است. بنابراین برای ذخیره و جابجایی این ارز دیجیتال به یک کیف پول ToonCoin نیاز دارید. در میان گزینه های معرفی شده به کاربران در قسمت Claim ربات NatCoin، کیف پول غیرقابل اعتماد Tonkeeper مناسب ترین گزینه است. با نصب این کیف پول از وب سایت رسمی آن، می توانید یک آدرس جدید ایجاد کرده و آن را به ربات متصل کنید.

NatCoin چیست؟  آیا کسب درآمد از آن واقعی است؟

۲. خرید تن سکه برای پرداخت هزینه

برای برداشت NatCoin باید یک تراکنش در شبکه TonCoin انجام دهید و هزینه ای بپردازید. هزینه ها در شبکه TON Coin به صورت توکن های TON پرداخت می شود. شما می توانید این معامله را با داشتن تنها ۲ دلار تن کوین در کیف پول خود انجام دهید.

۳. اتصال ربات NatCoin به کیف پول ToneKeeper برای برداشت

پس از نصب، ساخت کیف پول و نوشتن عبارت بازیابی روی کاغذ، می توانید وارد ربات NatCoin در تلگرام شوید. در صفحه اصلی NotCoin گزینه ای برای دریافت توکن های NOT استخراج شده توسط کاربران به نام Claim وجود دارد. روی Claim کلیک کنید.

NatCoin چیست؟  آیا کسب درآمد از آن واقعی است؟

اکنون از شما خواسته می شود که کیف پول خود را به ربات متصل کنید. برای این کار روی Connect wallet کلیک کنید.

NatCoin چیست؟  آیا کسب درآمد از آن واقعی است؟

در مرحله بعد، باید کیف پولی را که می خواهید به ربات NatCoin متصل کنید، ایران تحلیل کنید. بهترین گزینه کیف پول Toon Keeper است.

پس از ایران تحلیل کیف پول وارد اپلیکیشن Tone Keeper شوید و باید مجوز اتصال ربات به آدرس خود را تایید کنید. برای این کار در محیط اپلیکیشن Tone Keeper بر روی Connect wallet کلیک کنید و رمز کیف پول خود را وارد کنید تا اتصال تایید شود.

NatCoin چیست؟  آیا کسب درآمد از آن واقعی است؟

اکنون به صورت خودکار به ربات باز می گردید و در صفحه اصلی می توانید با کلیک بر روی آیکون فلش یا برداشت، گزینه های موجود برای برداشت NatCoin را مشاهده کنید.

NatCoin چیست؟  آیا کسب درآمد از آن واقعی است؟

پایان استخراج NatCoin

در ۱ آوریل (۱۳ فروردین) استخراج NatCoin به پایان رسید و این موضوع در خود ربات اعلام شد. در حال حاضر امکان استخراج نات کوین های جدید وجود ندارد، اما به گفته سازندگان این بازی، در آینده پس از ایردراپ توکن بین کاربران قدیمی، استخراج نات کوین با مدلی متفاوت نسبت به قبل، با پیچیدگی بیشتر و پاداش کمتر ادامه خواهد یافت.

NatCoin چیست؟  آیا کسب درآمد از آن واقعی است؟

Stake Not Coin چیست؟

قرار دادن توکن‌های NOT در بازی NOT Coin بخشی از برنامه‌های تیم توسعه برای درگیر نگه داشتن کاربران و حفظ ارزش این ارز دیجیتال است. این برنامه «Explore & Earn» نام دارد و سه سطح برنز، نقره، طلا و ویژه (Premium) برای آن در نظر گرفته شده است.

طبق توضیحات تیم توسعه NatCoin، کاربرانی که موجودی خود را قبل از ۱۶ می (۲۷ اردیبهشت) در این ربات بچسبند به سطوح بالاتر این برنامه می رسند. با پیشرفت به سطوح بالاتر، پاداش کاربران برای شرط بندی افزایش می یابد. منبع این پاداش‌ها نیز نات‌کوین‌هایی است که پروژه‌های مختلف برای تبلیغ محصولات خود در ربات نات‌کوین می‌خرند و می‌پردازند. البته میزان یا نرخ پاداشی که قرار است برای این دوره ۳۰ روزه به کاربران داده شود مشخص نیست. در مقاله معرفی سکه آجیل چسبان در پاسخ به سوالی مبنی بر پاداش کاربران از این مشارکت مجدداً از شعار همیشگی “احتمالا هیچی” استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا