فناوری

ناسا: ارتباط ویدئویی با اعماق فضا برای اولین‌بار امکان‌پذیر شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ناسا، آژانس فضایی آمریکا، اعلام کرده است که برای اولین بار موفق شده است تصویر ویدئویی از یکی از فضاپیماهای خود را که در اعماق فضا سفر می کند، به زمین ارسال کند.

این موفقیت از این پس امکان ارسال بسته های سنگین اطلاعاتی مانند فیلم و ویدئو را برای ماموریت های پیچیده ای مانند سفر انسان به مریخ فراهم می کند.

ویدئوی ناسا از کاوشگر Psyche که به سمت کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری می رود، برای کشف یک جسم فلزی مرموز به زمین ارسال شده است. در زمان ارسال فیلم، روان ۸۰ برابر بیشتر از زمین و ماه فاصله داشت.

ناسا روز دوشنبه اعلام کرد که این ویدئوی آزمایشی از بازی گربه ای به نام “تیترز” از فاصله ۳۱ میلیون کیلومتری از طریق یک سیستم ارتباطی که با لیزر بسیار پیشرفته کار می کند ارسال شده است و تلسکوپ هیل در کالیفرنیا آن را با کیفیت بالا نشان داده است. در بالا دریافت کرد.

تلسکوپ هیل که در رصدخانه پالومار موسسه فناوری کلتک در سن دیگو قرار دارد، سپس تصاویر به دست آمده را به آزمایشگاه رانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا مخابره کرد.

تا پیش از این، مأموریت‌های فضایی تنها از طریق امواج رادیویی با زمین تماس می‌گرفتند و آزمایش ارتباط از طریق لیزر از محدوده بین ماه و زمین فراتر نرفته بود.

ارسال پرتوهای لیزر در فواصل طولانی نیاز به هدف گیری بسیار دقیق و محاسبات پیچیده ای دارد که به طور دقیق جابجایی فضاپیما و کره زمین را در طول انتقال داده ها اندازه گیری می کند.

ارتباطات فضایی با پرتوهای لیزر قدرت انتقال داده را تا صد برابر در مقایسه با امواج رادیویی افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا