ترندهای روز

ناسا استخدام می‌کند؛ چگونه می‌توان فضانورد شد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، هر چهار سال یک بار برای مدت زمان محدودی فضانوردان را استخدام می کند. این بار ثبت نام داوطلبان از هفته گذشته ۱۴ اسفند (۱۵ اسفند) آغاز شد اسفند) آغاز شد و تا ۲ آوریل (۱۴ فروردین) ادامه دارد.

ناسا برای این شغل حقوقی معادل ۱۵۲۲۵۸ دلار در سال می پردازد و افراد منتخب این فرصت را دارند تا به رویای خود یعنی رفتن به فضا یا سفر به ماه و مریخ جامه عمل بپوشانند.

هر کسی می تواند برای فضانورد شدن اقدام کند. طبق آمار اعلام شده سازمان فضایی هر بار که امکان ثبت نام را باز می کند، ۱۸ هزار فرم از متقاضیان دریافت می کند. با این حال، به گفته آوریل جردن، مدیر ایران تحلیل فضانوردان ناسا، تنها ۸ تا ۱۴ نفر می توانند به مرحله نهایی راه یابند و ایران تحلیل شوند.

این میزان پذیرش کمتر از ۱٪ است و در مقایسه، ورود به دانشگاه هاروارد یا MIT آسان تر از فضانورد شدن است.

البته هر فضانوردی برای قبولی در این مسابقه باید حداقل شرایط را داشته باشد. این شرایط شامل مواردی مانند داشتن اقامت دائم یا شهروندی در ایالات متحده، داشتن سن بین ۳۰ تا ۵۵ سال و داشتن سابقه مهندسی، ریاضیات یا خلبانی است. فرد باید بتواند دوره های آمادگی جسمانی را نیز بگذراند.

اما چگونه می توانید در میان هزاران داوطلب متمایز شوید؟ آقای جردن می‌گوید یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای انجام این کار، گنجاندن سرگرمی‌ها و علایق غیرحرفه‌ای است که معمولاً افراد ممکن است در رزومه خود لحاظ نکنند.

او می افزاید: این یکی از آن موقعیت هایی است که باید خود را معرفی کنید، هر چیزی که شما را به آنچه هستید، مهم است.

کارشناسان می گویند با توجه به محبوبیت فضانوردی، متقاضیان برای پذیرش نیاز به تحصیلات، توصیه نامه و تجربه دارند. به عنوان مثال، داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دو سال سابقه تحصیل در مقطع دکترا باشند.

تیم منتخب تقریباً ۱۲۰ نفر از واجد شرایط ترین نامزدها را ایران تحلیل می کند و ناسا آنها را به دو دور مصاحبه در مرکز فضایی جانسون در هیوستون دعوت می کند.

برخی از مراحل مصاحبه برای تبدیل شدن به فضانورد ناسا مشابه بسیاری از مشاغل دیگر است. با این حال، بسیاری از بخش های دیگر آن بسیار دشوارتر به نظر می رسند. به عنوان مثال، ممتحنین داوطلبان را در طول ارزیابی فردی و تیمی و دوره های شبیه سازی شده مشاهده می کنند.

آقای جردن می گوید: “شما در یک مخزن ماهی هستید و تیم ایران تحلیل به رفتار شما در این دوره ها نگاه می کند تا ببیند چگونه می توانید وظایف را در زندگی واقعی انجام دهید.”

از آنجایی که فضانوردان ممکن است هر بار شش تا دوازده ماه در محله‌های نزدیک زندگی کنند، ناسا در طول این دوره‌های شبیه‌سازی شده به دنبال ویژگی‌های خاصی است، از جمله کار گروهی، توانایی عملکرد در موقعیت‌های پرفشار و نظم و انضباط شخصی. آنها هستند

علاوه بر این، ارزیابی‌های پزشکی و روان‌شناختی نیز وجود دارد تا قبل از ایران تحلیل نهایی، داده‌های زیادی از هر متقاضی جمع‌آوری شود.

آقای جردن می گوید که هیئت ایران تحلیل به دنبال یک فضانورد فردی نیست. آنها در واقع تیمی را تشکیل می دهند که برای دو سال آینده با هم تمرین خواهند کرد و ایجاد آن تیم منسجم اغلب به معنای ایران تحلیل افراد با پیشینه های مختلف است.

رئیس بخش ارزیابی فضانوردان ناسا می‌گوید: «ما همچنین بررسی می‌کنیم که چگونه تجربیات زندگی شما را منحصر به فرد می‌کند. روشی که شما از این نقاط قوت استفاده می کنید ممکن است کمی متفاوت از سایر افراد تیم باشد.”

به کانال تلگرام فارسی یورونیوز بپیوندید

به همین دلیل است که ناسا در هر نامزدی به دنبال چیزی فراتر از تجربه کاری و تحصیلات است. به گفته آقای جردن، «به نوع دیگری از رزومه نیاز دارد که معمولاً برای مشاغل خصوصی ارسال می کنید. به همین دلیل ذکر مهارت ها و تجربیاتی که خارج از شغل و تحصیلات دارند برای متقاضیان مهم است.»

داوطلبانی که این پروسه را طی می کنند باید صبور باشند، زیرا کل پروسه ممکن است از یک سال تا ۱۸ ماه طول بکشد.

آقای جردن می گوید امیدوار است هرکسی که حداقل شرایط را دارد درخواست دهد. او گفت: «زمانی که فضانوردان همه خلبان بودند، گذشته است و ناسا ارزش داشتن مجموعه متنوعی از نامزدها را آموخته است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا