فناوری

ناسا: سیارک «گمشده» امسال به زمین اصابت نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایرنا: آژانس فضایی آمریکا پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه احتمال برخورد سیارک FT 3 با زمین در سومین روز ماه مارس یک در ۱۰ میلیون و همچنین احتمال برخورد آن با زمین در کره زمین توسط یک رسانه انگلیسی منتشر شد، این خبر خوش را منتشر کرد. روز ۵ اکتبر یکی از ۱۱.۵ میلیون است.

این سیارک ۳۰۰ متری برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ مشاهده شد و سپس از میدان دید تلسکوپ های ستاره شناسان ناپدید شد، اما دانشمندان همچنان توانستند داده های لازم را جمع آوری کنند تا محاسبه کنند که خطر ۸۹ برخورد احتمالی با زمین در سال جاری وجود دارد. ).

با نزدیک شدن به تاریخ برخوردهای احتمالی، مقامات ناسا در بیانیه ای تصریح کردند که هیچ خطر شناخته شده ای از برخورد یک سیارک به زمین در هیچ تاریخی در قرن آینده وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است که ناسا و شرکای آن به دقت آسمان را برای یافتن، ردیابی و طبقه بندی سیارک ها و اجرام نزدیک به زمین (NEO) رصد می کنند.

بر اساس این گزارش، سرنوشت سیارک یا صخره فضایی FT 3 در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است که خبر خوبی است زیرا اگر قبلاً به سمت زمین می رفت، ناسا از آن مطلع بود.

این بیانیه می افزاید: نکته مهم در اینجا این است که دانشمندان سیاره و فضا، سیارک هایی را که در فاصله ۳۰ میلیون مایلی زمین قرار دارند، به عنوان حرکات نزدیک به زمین تعریف می کنند.

سیارک ناپدید شده بسیار کوچکتر از سیارک ۱۰ مایلی Chicxulub است که تصور می شود ۶۶ میلیون سال پیش در برخورد با زمین دایناسورها را از بین برد. با این حال، سیارک ناپدید شده آنقدر بزرگ است که در صورت برخورد با زمین، باعث ویرانی منطقه ای شود.

از سوی دیگر، بر اساس داده های ناسا، یک در ۲۷۰۰ احتمال وجود دارد که یک سیارک کوچک نزدیک به زمین به نام Bennu در سال ۲۱۸۲ به زمین برخورد کند.

در سال ۲۰۲۲، ناسا در آزمایشی برای منحرف کردن سیارک‌های آینده در مسیر برخورد با زمین، با موفقیت یک فضاپیما را با سرعت ۱۵۰۰۰ مایل در ساعت به یک سیارک برخورد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا