ورزشی

نامه‌نگاری باشگاه استقلال با فیفا برای پرداخت بدهی به باشگاه پرتغالی

بدهی استقلال به سانتا کلارا ۵۰۰ هزار دلار است و این باشگاه ۳۰۰ هزار دلار نزد فیفا دارد. طبق پیگیری های آنا، باشگاه استقلال از فیفا درخواست کرد تا این مبلغ را به حساب باشگاه پرتغالی واریز کند. علاوه بر این، از فیفا خواسته شده تا نحوه انتقال مابقی بدهی سانتا کلارا را اعلام کند. منبع مالی انتقال پول دوم مشخص شده است و فقط نحوه انتقال باقی مانده است که فیفا اعلام کند. علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال نیز در سوئیس به سر می برد و پیگیر این موضوع است.

بدهی استقلال به مربیان و بازیکنان خارجی بیش از یک نفر است اما تا زمانی که فیفا تصمیمی صادر نکند جزو بدهی های قطعی این باشگاه نیست. استقلال به عزیزبک آمانوف، ریکاردو ساپینتو و سایر افراد بدهکار است اما فیفا روی رای نهایی حساس است.

هنوز حکم جدیدی برای باشگاه استقلال صادر نشده است اما ممکن است در روزهای آینده حکم جدیدی صادر شود. آبی ها هیچ نگرانی در مورد سانتا کلارا ندارند.

در حال حاضر ۳۰۰ هزار دلار از طریق فیفا برای پرداخت بدهی باشگاه سانتا کلارا پرداخت می شود و منابع مالی باقی مانده نیز آماده شده است. اگر امکان انتقال پول توسط فیفا وجود ندارد. این باشگاه خواهان استقلال از AFC است که کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط هزینه های این تیم را در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا پرداخت می کند. در این زمینه باشگاه استقلال با فیفا مکاتبه کرده است تا مابقی مبلغ را از AFC دریافت کرده و به حساب این باشگاه واریز کند.

فیفا اعلام کرده ایران تحریم است و اگر به باشگاه های ایرانی پول بدهد متهم به دور زدن تحریم ها می شود. اما اگر باشگاه های کشورمان بتوانند به فیفا ثابت کنند که طبق قوانین بین المللی بدهی خارجی دارند و زیر نظر فیفا با بازیکنان و مربیان قرارداد دارند، این پول پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا