اخبار اقتصاد ایران

نامه بازرسی برای توقف مصوبه جنجالی؛ مدیران بورس به خودشان وام 4 درصدی با بازگشت ۱۰ ساله دادند

اخیرا نامه ای از سازمان بازرسی به وزیر اقتصاد در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد اعضای هیات مدیره سازمان بورس در مجموع ۱۰.۵ میلیارد تومان وام با نرخ ۴ درصد دریافت کرده اند. دوره بازپرداخت ۱۰ ساله قضیه چیه؟

افق میهن شرق به تازگی در کانال تلگرامی خود در تاریخ دهم نامه ای منتشر کرده است. شهریور عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد گزارشی از سازمان بازرسی منتشر کرد که نشان می دهد شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تیر در این ماه پرداخت وام و تسهیلات به کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار با نرخ ۴ درصد بازده ۱۰ ساله از محل منابع داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار را تصویب کرده است. مبلغ کل این وام ۱۰.۵ میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش بررسی ها نشان می دهد این مصوبه در روزهای پایانی دولت سیزدهم بر خلاف دستور جانشین رئیس جمهور فقید و رئیس جمهور منتخب اجرا شد و اجرای آن موجب آسیب به سهامداران و بازار سرمایه خواهد شد.

این نامه نشان می دهد مجید عشقی ۲.۷ میلیارد تومان، علیرضا ناصرپور ۱.۹ میلیارد تومان، رضا عیوضلو ۱.۹ میلیارد تومان، مهرداد مسعودی فر ۱.۹ میلیارد تومان و حسن فرج زاده دهکردی نیز ۱.۹ میلیارد تومان دریافت کرده اند. انجام داده اند

لازم به ذکر است که نارضایتی شدید سهامداران واقعی از عملکرد ضعیف هیات مدیره بورس مانع از پرداخت وام ها می شود.

پرداخت این گونه وام ها از منابع داخلی سازمان بورس موجب آسیب به سهامداران و بازار سرمایه و نارضایتی اجتماعی ناشی از نارضایتی سهامداران خرد از عملکرد هیات مدیره سازمان و شرایط نامناسب بازار سرمایه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا