فناوری

نام «اپل آیدی» با انتشار iOS ۱۸ به «اپل اکانت» تغییر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: اپل روز دوشنبه در WWDC از سیستم عامل های جدید خود رونمایی کرد. در کنار تغییرات مختلف این سیستم عامل ها، Apple ID نیز به Apple Account تغییر نام داده است. پیش بینی می شود با انتشار نسخه نهایی iOS 18 و سایر آپدیت ها دیگر شاهد نام اپل آیدی نباشیم.

طبق اعلام اپل، با انتشار به‌روزرسانی‌های iOS 18، iPadOS 18، macOS Sequoia و watchOS 11، نام کاربری شما به Apple Account تغییر می‌کند و دیگر اطلاعاتی در مورد Apple ID وجود نخواهد داشت. البته این تغییر چندان تعجب آور نیست. مارک جرمن، خبرنگار بلومبرگ، این تغییر نام را پیش بینی کرد.

در رویداد اصلی WWDC، اپل با معرفی iOS 18 و سایر سیستم عامل های جدید از تغییرات زیادی رونمایی کرد که برخی از آنها مانند Apple Intelligence قابل توجه بوده است. اپل در این آپدیت ها به شخصی سازی نیز توجه ویژه ای داشته و بسیاری از ویژگی های قدیمی مانند سیری را به روز کرده است. تغییر نام Apple ID نیز رویکرد جدید اپل در سال ۲۰۲۴ را نشان می دهد.

البته نام Apple ID همچنان در برخی سرویس ها باقی مانده است. به عنوان مثال در وب سایت های اپل همچنان اپل آیدی را برای ورود می بینیم البته با انتشار نسخه نهایی سیستم عامل های جدید تا پایان سال ۲۰۲۴ دیگر اثری از این نام نخواهیم دید.

با Apple ID می توانید به سرویس های مختلف اپل مانند iCloud و App Store دسترسی داشته باشید. همچنین با این حساب می توانید برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی را خریداری کنید یا با دستگاه دیگری به داده هایی که در iCloud ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید.

پس از حدود بیست سال، Apple ID با حساب اپل جایگزین خواهد شد. اگرچه نام Apple Account بیشتر برای سرویس های اپل مناسب است، اما برای طرفداران اپل، نام Apple ID یادآور خاطرات مختلفی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا