ارزهای دیجیتال

ناوگان اتوبوسرانی در حال به‌روزرسانی است

مدیرعامل شرکت شعبه اتوبوس تهران آخرین وضعیت ناوگان اتوبوس و روند استخدام رانندگان اتوبوس را توضیح داد.

براساس اخبار تجاری ، احمد قییم در مورد ناوگان ترافیک اتوبوس تهران و استخدام رانندگان اتوبوس گفت: “ما در حال حاضر در حال تلاش برای جذب نیروهای جدید بر اساس نیازهای بخش اتوبوس تهران هستیم.” شرکت اتوبوس تهران همیشه یکی از بازیگران اصلی کلانشهر در تهران از زمان بنیاد خود بوده است که امسال در سال ۷۰ امسال فعالیت می کند. این شرکت در واقع با ادغام شرکت های حمل و نقل خصوصی در آن زمان تأسیس شد ، به همین دلیل آن را “شرکت مجرد” نامید. این یعنی یکپارچه و یکپارچه.
وی افزود: در گذشته ، این شرکت حدود ۶۰۰۰ کارمند و بخش های قوی در حوزه تجارت داشت. در طول جنگ تحمیل شده ، این شرکت همچنین نقش جدی در پشتیبانی لجستیکی ایفا کرد و نیروهای فنی آن به خیلی کمک کردند. با گذشت زمان و توسعه تهران ، اگرچه U -Bahn به عنوان یک سیستم حمل و نقل استراتژیک معرفی شد ، اما اتوبوس ها هنوز هم در شهر نقش مهمی دارند زیرا مترو به همه مناطق دسترسی ندارد ، اما اتوبوس تقریباً در تمام خیابان ها و مناطق تهران است.
وی گفت: تخمین زده می شود که برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت فعلی تهران ، که حدود ۲ تا ۵ میلیون نفر است ، باید بین ۱ تا ۲ اتوبوس فعال در شهر وجود داشته باشد. حتی اگر ما معیار تهران برای این تعداد برای تهران امروز باشیم و در برنامه چهارم تحول و توسعه شهر ، برنامه پنجم بر افزایش تعداد اتوبوس های فعال در ۵ واحد تأکید کرد ، یک کار حقوقی برای شهرداری تهران. این هدف را می توان تا پایان سال تا پایان سال به دست آورد.
مدیر عامل شرکت اتوبوس تهران گفت: در آغاز دولت ششم شهر ، فقط ۵ اتوبوس فعال در تهران وجود داشت که در سالهای اخیر به پایین ترین سطح رسیده بودند. طول عمر ناوگان به طور متوسط بیش از ۵ سال بود و حتی سیستم های اصلی مانند خطوط BRT به مدت ۲ یا ۵ سال اتوبوس داشتند و متأسفانه هیچ اقدامی مؤثر برای نوسازی ناوگان در طی یک دوره دو تا ۵ سال انجام نشده است و بیشتر اقدامات طبیعی بود.
خوشبختانه ، امروز ما حدود ۲ تا ۵ اتوبوس فعال در تهران داریم که برخی از آنها بازسازی شده و با هم همپوشانی دارند و برخی از آنها اتوبوس های جدیدی هستند. در این مدت قراردادهای بسیار خوبی با شرکت های داخلی و قراردادهای بزرگ با شرکت هایی مانند Sensna و Eagle به پایان رسید. این قرارداد توسط شهرداری تهران امضا شد که تقریباً به ۵ اتوبوس جدید تحویل داده شد و هنوز هم روی ناوگان کار می کرد.
مدیر شرکت اتوبوس افزود: همراه با نوسازی ، در این مدت قدم مهم دیگری وجود داشت و ورود جدی به منطقه اتوبوس ها در تهران بود. اثری که عادلانه ، هوشمندانه و با حمایت از مدیریت شهر ، به ویژه آقای زکانی انجام شد.
Qayyum ادامه داد: در مرحله اول ، ۵ خط اتوبوس برقی در تهران راه اندازی شد. همراه با مزایای زیست محیطی ، این پروژه نقش مهمی در کاهش آلودگی صوتی و هوای سرمایه دارد ، به ویژه هنگام تمرکز در مرکز شهر ، و ما از ضرایب در یک شرکت واحد انتقاد می کنیم تا نیاز به منابع انسانی را محاسبه کند. برای هر اتوبوس حدود ۱.۵ راننده ، نیروهای فنی و ۱.۲ کارمند وجود دارد ، به این معنی که در هر اتوبوس حدود سه نفر مورد نیاز هستند. بر این اساس ، افزایش ناوگان به طور مستقیم نیاز رانندگان و نیروهای دیگر را افزایش می دهد.
مدیرعامل شرکت شعبه اتوبوس تهران در مورد نیاز فزاینده به منابع انسانی گفت ، زیرا اتوبوس های جدید به ناوگان می رسند: برای هر ۲ اتوبوس ، حداقل ۲ تا ۵ نفر برای دریافت بهره برداری ناوگان به کارگران نیاز دارند. هر اتوبوس جدید به ناوگان باید بلافاصله راننده ، خشونت فنی و کارمندان را استخدام کند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری ، حدود ۵ اتوبوس به ناوگان اضافه شده است که تنها یکی از آنها در مدت زمان کوتاهی وارد شده است. برای همه اینها ، یک برنامه باید بلافاصله استخدام شود. درایورهایی که ما دستورالعمل ها را می نامیم زیرا آنها نه تنها رانندگی می کنند بلکه مسئولیت مراقبت کامل از اتوبوس را نیز بر عهده دارند.
Qayyum ادامه داد: وظیفه راننده اتوبوس یکی از دشوارترین و مضر ترین کار است. ساعت در ترافیک سنگین تهران ، در وضعیت بسیار استرس زا و نه مقررات بسیاری از اتومبیل ها و موتور سیکلت ها. بعضی اوقات من یک اتوبوس را می بینم ، ۴ موتورسواران در حال حرکت هستند. با توجه به طول اتوبوس ۲ متری و یک میدان دید محدود ، کنترل چنین شرایطی کار آسانی نیست.
وی گفت: “ما در سال دوم توانستیم تقریباً ۵ نفر جدید را استخدام کنیم و مجوز استخدام ۵ نفر دیگر را ارائه دهیم تا بتوانیم نیازهای ناوگان را برآورده کنیم. هم برای اتوبوس های جدید و هم جایگزین نیروهای بازنشسته. در همان سال ، حدود ۵ نفر از رانندگان ما بازنشسته می شوند.
مدیرعامل شعبه اتوبوس گفت: “یکی از چالش های جدی ما دریافت گواهینامه اساسی است.” همه رانندگان اتوبوس باید دارای گواهینامه اساسی باشند که روند خاصی داشته باشد. مراکز مدرسه رانندگی محدود است و توانایی ایجاد گواهینامه اساسی در سراسر کشور ، نیاز به استخدام نیروهای ما را برآورده نمی کند.
وی افزود: تبلیغات استخدام عمومی منتشر شد و ادامه یافت. متقاضیانی که شرایط لازم را دارند می توانند از آنها بازدید کنند. پس از استخدام ، ما دوره های آموزشی ویژه ای را انجام خواهیم داد تا بتوانید استانداردهای تنها شرکت را کاملاً بدانید.
قییم گفت: در مراسم افتتاحیه ترمینال Ba’ath ، دکتر زاکانی ، شهردار تهران ، همچنین در صورتی که همه اتوبوس ها مجبور به ورود به ناوگان شوند ، تقریباً ۵ کارگر جدید ضروری خواهند بود. این آمار بر اساس همان ضرایب خاص محاسبه می شود ، و ما در حال حاضر حدود ۱ تا ۲ درایور داریم که به دو دسته رسمی و قراردادی تقسیم می شوند. ما باید حداقل ۲ راننده داشته باشیم تا از ناوگان مورد نظر استفاده کنیم. امروز ما فاقد قدرت هستیم و بسیاری از رانندگان این خلاء را تا اضافه کاری و در طول تعطیلات پوشش می دهند.
به گفته مدیرعامل شرکت اتوبوس ، استخدام کارگران در طی سالهایی که یک اتوبوس جدید وارد ناوگان نمی شود ، انجام نشده است. بنابراین ، مشکل منابع انسانی نیز به عنوان زنجیره ای از اتوبوس ها رخ داده است ، و امروز ما به جایی رسیده ایم که باید همزمان در هر دو منطقه تمرکز کنیم. بخشی از حمل و نقل اتوبوس نیز به شرکت های خصوصی منتقل شد که هنوز هم با ما همکاری می کنند ، به خصوص در خطوط تغذیه.
“شرکت های خصوصی که با ما همکاری می کنند می توانند کاملاً مشخص شوند. اتوبوس های شما معمولاً قدیمی تر هستند و سالهاست که در آن فعالیت می کنند. به همین دلیل ، ما به شما توصیه کردیم که ناوگان خود را نوسازی یا نوسازی کنید تا بتوانید به کار خود در خطوط تغذیه ای خود ادامه دهید.
وی افزود: با ورود اتوبوس های جدید و برنامه ریزی برای استخدام راننده ، برخی از کارشناسان معتقدند که جامعه به مدل قبلی ، توسعه ناوگان املاک و مستغلات برگشته است. ” در حالی که سالها تلاش برای کاهش نسبت اتوبوس های شهرداری و افزایش هزینه های بهره برداری در بخش خصوصی ، هزینه ها و ساختار سازمانی آسان تر خواهد بود ، واقعیت این است که ۵ ٪ ناوگان باید متعلق به یک شرکت واحد باشند. همین مورد امروز نیز صدق می کند. وقتی به تعداد ۲ واحد اتوبوس برسیم ، حدود ۲ واحد باید ملکی باشد که می توانیم ناوگان را مطابق با معیارها ویرایش کنیم.
وی گفت: “البته ، شرکت های خصوصی نیز با ما هستند و کار می کنند.” تمام خطوط افراطی ما توسط ناوگان غیرنظامی اداره می شود که همان ۲ ٪ قانونی را نشان می دهد و رانندگان آنها نیروهای رسمی یا قراردادی هستند. بخش خصوصی نیز در خطوط تغذیه ای قرار دارد و باید در رابطه با توسعه ناوگان خود را ارتقا دهد.
مدیرعامل شرکت شعبه اتوبوس گفت که شهر ماشین شهرداری به عنوان یکی از شرکتهای تابعه فعال جامعه در استخدام منابع پرسنل و اجرای پروژه های حمل و نقل نقش دارد. این شرکت فعالیت های خود را گسترش می دهد و با ما قرارداد دارد. اگر یک شرکت با ما قرارداد بگیرد ، کاملاً نظارت می شود و از امکانات ما استفاده می کند.
وی گفت: “برخلاف تاکسی هایی که ماشین را می گیرند و آن را در خارج از مجتمع نگه می دارند ، اتوبوس ها باید متوقف شوند ، حفظ و مراقبت فنی ارائه دهند.” حتی اتوبوس های خصوصی شب را در ایستگاه های ما می گذرانند ، از امکانات فنی ما و سیستم سوخت گیری استفاده می کنند و بخشی از شرکت شما در امکانات ما انجام می شود. بنابراین واقع بینانه نیست که بخش خصوصی بتواند به طور مستقل و بدون استفاده از زیرساخت های شهرداری فعالیت کند.
Qayyum اضافه کرد: توقف هایی که شرکت های خصوصی در دسترس هستند در حال حاضر توسط مکانیسم خودشان اداره می شوند. اما به طور کلی ما به تحول ساختار شرکت های خصوصی اعتقاد داریم و معتقدیم که آنها باید به روز شوند ، ناوگان را انجام دهند و باید با نیازهای حمل و نقل امروز در تهران سازگار شوند. ۵ ٪ ناوگان باید ۵ ٪ متعلق به ۵ ٪ باشد و ما به همان سهم موظف هستیم. به همین دلیل ، وقوع غرفه های املاک و مستغلات به معنای اجرای قانون و بخشی از آلودگی حمل و نقل عمومی شهر نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در اتوبوس های برقی ، گفت: “فقط اتوبوس های برقی وارداتی وارد ناوگان شده اند. البته ما خودمان را نیز با برخی از شرکت های خانگی با اتوبوس های برقی طبقه بندی کرده ایم ، اما آنها هنوز به تولید انبوه نرسیده ایم. ما به شدت با تولید داخلی ایجاد شده ایم و امیدواریم که شرکت های داخلی در تولید داخلی نیازهای تکنیک های Tehran را ایجاد کنند.

منبع: isna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا