ترندهای روز

ناگفته‌های سه نامزد اصلی ایران تحلیلات تا این لحظه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ثبت نام نامزدهای ایران تحلیلات زودهنگام ریاست جمهوری روز پنجشنبه با ورود سه چهره سیاسی همراه بود.

ابتدا سعید جلیلی با حضور در ستاد ایران تحلیلات کشور کاندیداتوری خود را برای چهاردهمین دوره ایران تحلیلات ریاست جمهوری اعلام کرد. شخصیتی که به دلیل «مخالفت با برجام» و مذاکرات کامل هسته‌ای‌اش با طرف‌های غربی طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، به اعتقاد بسیاری، بیشتر به «سخنرانی» شباهت داشت.

ناگفته های سه نامزد اصلی ایران تحلیلات تاکنون

همانطور که علی اکبر ولایتی در مناظره های ایران تحلیلاتی سال ۹۲ خطاب به جلیلی گفت: دیپلماسی این نیست که در مقابل کشورهای دیگر سخنرانی کند و چیزی بیان کند. بحث دیپلماسی کلاس فلسفه نیست، چیزی که مردم می بینند این است که شما چندین سال است که در پرونده هسته ای مسئول بوده اید، ما یک قدم هم به جلو نرفته ایم، تحریم ها زیاد شده و هر روز فشار بر مردم وارد می شود. .

جلیلی از نظر پایگاه سیاسی متعلق به تفکر «جبهه پایداری» است. جلیلی هنگام ثبت نام گفت که «ایران برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر به تصمیمات قاطع نیاز دارد».

دومین چهره سیاسی معروفی که در دومین روز ثبت نام در ایران تحلیلات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، علی لاریجانی است.

وی سابقه ۱۰ ساله ریاست صدا و سیما، دبیری شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجلس هشتم، نهم و دهم را دارد.

این اولین بار نیست که او برای ایران تحلیلات ریاست جمهوری نامزد می شود. لاریجانی در نهمین دوره ایران تحلیلات ریاست جمهوری هم نامزد بود اما از رقبای خود شکست خورد. اما شاید بحث برانگیزترین نامزدی او به سال ۱۴۰۰ برمی گردد که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

نامه های ایشان به شورای نگهبان برای اعلام دلایل ردصلاحیت و پاسخ های شورا به ایشان و در نهایت ورود مقام معظم رهبری به این ماجرا برای جبران این موضوع از نکات مهم کاندیداتوری ایشان در سیزدهمین دوره ایران تحلیلات ریاست جمهوری است.

برخی بر این عقیده اند که نامزدی مجدد وی احتمالاً بدون دریافت سیگنالی مبنی بر جبران مسائل قبلی نبوده است.

وی قبل از رفتن به وزارت کشور در شبکه اجتماعی ایکس تصویری از نقشه تپسی منتشر کرد که مبدا وزارت کشور و مقصد نهاد ریاست جمهوری را نشان می داد و نوشت: بدون شما به این نقشه نمی رسیم. مقصد…”

لاریجانی پس از ثبت نام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای عبور از موانع باید از روش های منسوخ قد علم کنیم «ملت مقتدر، دولت بنیاد».

ناگفته های سه نامزد اصلی ایران تحلیلات تاکنون

وی همچنین بر ضرورت وحدت ملی تاکید کرد. تصویب برجام یکی از اقدامات مهم وی در دوران ریاست بر مجلس نهم است که منتقدان وی بارها از آن با عنوان «تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام» یاد کرده اند.

لاریجانی از اردوگاه اصولگرایان است اما پس از ایران تحلیلات ۸۴ کم کم از آنها فاصله گرفت و به اعتدالگرایان پیوست.

عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی نیز با حضور در ستاد ایران تحلیلات وزارت کشور رسما وارد گودال ایران تحلیلات ریاست جمهوری شد.

او یک بار دیگر شانس خود را برای کشیش در سال ۱۴۰۰ امتحان کرد.

ناگفته های سه نامزد اصلی ایران تحلیلات تاکنون

رئیس سابق بانک مرکزی پیش از حضور در وزارت کشور با انتشار عکسی از عدد ۱۴ در توییتر نوشت: آینده روشن است. این کاندیدای ایران تحلیلات پس از ثبت نام در بیانیه ای تاکید کرد: امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست. انتظار مردم از مسئولان این است که بدون شعار و بازی با کلمات، امور اقتصادی خود را سامان دهند. امروز زمان شعارهای توخالی و وعده های توخالی نیست. امروز من و شما می دانیم که تنها راه اصلاح، حضور فعال شما در ایران تحلیلات و رای قاطع شما برای توقف روندهایی است که وضعیت اقتصادی کشور را به مرزهای بحرانی رسانده است.

در ایران تحلیلات ۱۴۰۰ با وجود حمایت برخی احزاب و چهره های اصلاح طلب و بحث های داغ تلویزیونی، همتی نتوانست مجوز ورود به نهاد ریاست جمهوری را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا