ترندهای روز

ناگفته‌های متفاوت مسعود ده‌نمکی درباره ابراهیم رئیسی پس از شهادتش

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم و همراهان وی، هنرمندان و چهره های هنری عرصه های مختلف در حساب های مجازی خود به این حادثه ناگوار واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ۳۰ اردیبهشت در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای افتتاح سد مرزی «قیز قالاسی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بودند که بالگرد حامل آنها و همراهان در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» منطقه عمومی دچار سانحه شد. بین ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی. تبدیل شد.

مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون از زاویه ای متفاوت به شخصیت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی پرداخت.

در این یادداشت آمده است:

«اردیبهشت در سال ۱۳۷۱ اولین ملاقات من و آقای رئیسی در دادگاه انقلاب اسلامی صورت گرفت. در آن زمان ایشان رئیس دادگاه انقلاب و من متهم بودم. پس از گذراندن ۱۰ روز در سلول انفرادی و بازجویی در زندان توحید یا موزه عبرت فعلی، به جرم اعتراض به مشکلات فرهنگی و کم کاری حکومت وقت و البته دستگیری تعدادی دیگر به دفتر آنها فراخوانده شدم. که کارش بیش از اعتراض بود. بر خلاف تصورم با چهره ای دوستانه سلام کرد و بعد تورق گفت: اگر قرار بود جایمان را عوض کنیم و من آن طرف میز بودم، همان کارهایی که شما اعتراض کردید را انجام می دادم.

یک بار که مستند «فقر و فحشا» را ساختم و فیلم توقیف شد و من را به دادگاه کشاندند، او را در سازمان بازرسی کل کشور دیدم. او فیلم را دیده بود. مستند «از کجا گرفتی؟» را می خواستم. گفت: تو هنوز آن طرف میز و من این طرف هستم و خوشحالم که بعد از ۱۰ سال چیزی از دست ندادی.

آخرین دیدار ما بعد از ریاست جمهوری ایشان بود. در ضیافت افطار با هم نشسته بودیم. هم قبل از افطار پشت تریبون و هم پشت میز که مرا به کنار خود می خواند، از مسائل موجود انتقاد می کردم و مثل قبل با حوصله گوش می داد و در نهایت می گفت: من هم مثل ۳۰ سال پیش نسبت به شما ارادتی دارم. من هم گفتم: من هم شما را دوست دارم و به شما رای دادم اما من این طرف میز هستم و شما آن طرف و قبول دارید که نقد منصفانه از دولت بهترین کمک به دولت شماست؟ گفت: قبول دارم.

شاید می خواست بگوید من آن طرف میز بودم و همین کار را می کردم.

خداوند شهید خدمتگزار ایران را با جدش بیامرزد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا