اخبار اقتصاد ایران

نتایج اولویت‌دهی خودروهای وارداتی ۶ مرداد مشخص می‌شود

افق میهن، چهارشنبه هفته گذشته (۷ تیرماه) بود که رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با ایسنا از قرعه کشی عرضه اخیر خبر داد که در آن علاوه بر متقاضیان مرحله اول، جدید متقاضیان نیز موفق به ثبت نام شدند، تا پایان هفته برگزار می شود. نتایج روز شنبه ۹ تیرماه اعلام و در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری می شود.

اما متاسفانه این نتایج روز شنبه هفته جاری اعلام نشد و سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که آن را به روز قبل (یکشنبه ۱۰ تیرماه) موکول کرد. اما باز هم خبری نشد.

در حالی که امروز (دوشنبه) ثبت نام کنندگان اعلام نتایج در این روز را همان طور که مجددا وعده داده بودند قطعی دانستند، اما مدیر سامانه یکپارچه خودروها در این باره (اعلام نتایج تخصیص خودروهای وارداتی) روز شنبه هفته آینده (ششم) مرداد ماه) اعلام کرد.

مهدی تقدسی در گفتگوی آنلاین اظهار داشت: نتایج ثبت نام خودروهای وارداتی آخرین مرحله اجرا شده (برنامه هفدهم عرضه خودروهای وارداتی)، ششم مرداد ماه که بر این اساس برای ثبت نام کنندگان این دوره عرضه خودروهای وارداتی که پنج مدل ترجیحی خود را از بین ۳۶ مدل ارائه شده انتخاب کرده اند، نتایج تخصیص یا عدم تخصیص در سامانه بارگذاری می شود و مشتریان می توانند مشخصات کاربری خود را مشاهده کنند. از این موضوع مطلع شوید

یکی از مواردی که در این زمینه علاوه بر بلاتکلیفی متقاضیان، بلوکه شدن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب های وکالت است که در این مدت بانک ها به نفع بانک ها بوده و از این مزیت بهره مند شده اند. زیرا مشتریان تا زمان اعلام نتایج مجاز به آزادسازی این وجوه نیستند.

پس از اعلام نتایج، مشتریانی که تخصیص خواهند یافت، پنج روز از زمان دریافت پیامک از سوی تامین کننده خودرو مهلت دارند؛ متقاضیانی که در این مرحله تخصیص نمی یابند باید از ابتدا برای مراحل بعدی عرضه اقدام کنند.

لازم به ذکر است ایسنا علت تعویق اعلام نتایج خودروهای وارداتی از سازمان توسعه تجارت را پیگیری کرده اما هنوز پاسخی دریافت نشده است. در صورت کسب اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا