ترندهای روز

نتایج تحقیقات کیلینگزورث: پول بیشتر باعث شادی بیشتر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اگرچه این ایده که پول باعث خوشبختی نمی شود در بسیاری از فرهنگ ها وجود دارد، اما به نظر می رسد که چندان درست نیست. حداقل نتایج به دست آمده در تحقیق انجام شده توسط متیو کیلینگزورث، محقق شادی در دانشگاه پنسیلوانیا، این را نشان می دهد.

کیلینگزورث می‌گوید: “در تحقیقاتم دریافته‌ام که وقتی حداقل صدها هزار دلار در سال به دست می‌آوریم، احساس شادی ما به طور پیوسته افزایش می‌یابد. اما فراتر از این رقم درآمد چه چیزی؟ آیا شادی به افزایش یا کاهش ادامه خواهد داد؟”

ما می دانیم که علیرغم آنچه افراد ثروتمند می گویند، پول می تواند خوشبختی به ارمغان بیاورد و زندگی در فقر می تواند شما را سه برابر بیشتر در معرض افسردگی یا مضطرب قرار دهد.

به عنوان مثال، یک پول بادآورده می تواند سطح شادی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و تحقیقات بارها نشان داده است که درآمد سالانه بالاتر به شدت با شادی و رفاه کلی مرتبط است.

اما احتمالا شنیده اید که مزایای پول نقد اضافی محدودیت هایی دارد. به عبارت دیگر، اگرچه پول زیاد پرداخت اجاره و خرید غذا و شادتر شدن را آسان می کند، اما اگر به سطح متوسط ​​هرم مزلو برسید، آیا پول بیشتر تفاوت زیادی در شادی شما خواهد داشت؟

طبق تحقیقات کیلینگزورث، پاسخ این سوال مثبت است.

در این تحقیق متیو کیلینگزورث داده های سه گروه (گروه اول بیش از ۳۳۰۰۰ نفر با درآمد حداقل ۱۰۰۰۰ دلار و دو گروه دیگر از افراد بسیار ثروتمند با ثروت خالص میلیون ها دلار) را با هم مقایسه کرد و دریافت که احتمالاً فردی مانند ایلان ماسک بسیار شادتر از شما. و با فاصله زیاد.

Killingsworth می نویسد: «افراد ثروتمند از نظر آماری به طور قابل توجهی شادتر از افرادی هستند که بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند. علاوه بر این، نتایج این تحقیق نشان داد که تفاوت سطح شادی افراد بسیار ثروتمند و افراد با درآمد متوسط ​​سه برابر بیشتر از تفاوت سطح شادی افراد با درآمد متوسط ​​و گروه کم درآمد است. بنابراین، این ایده که افراد با درآمد متوسط ​​نزدیک به بالای منحنی شادی هستند، درست نیست.”

وی می افزاید: تفاوت سطح شادی بین ثروتمندترین و فقیرترین افراد نیز بسیار زیاد است به این ترتیب نتایج این تحقیق نشان داد که بین میزان پول و شادی رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد.

به گفته Killingsworth، نکته کلیدی این تحقیق این است که افراد ثروتمندتر می توانند هم کالاهای مادی بیشتری بخرند و هم احساس «امنیت» بیشتری داشته باشند، که به نوبه خود پول بیشتری تولید می کند.

او می‌گوید: «احساس خوب داشتن کنترل بیشتر بر زندگی می‌تواند حدود ۷۵ درصد از دلیل رابطه مستقیم بین پول و شادی را توضیح دهد. به عبارت دیگر، وقتی مردم پول بیشتری داشته باشند، کنترل بیشتری بر زندگی خود دارند و در نهایت آزادی بیشتری برای زندگی به روشی که می‌خواهند دارند.»

گزارش کامل این تحقیق را می توانید در سایت Killingsworth’s Happiness Science بخوانید.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا