ترندهای روز

نتایج معنادار یک نظرسنجی درباره ایران تحلیلات ۸ تیر

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ابراهیم شیرالی رئیس ایسپا می گوید: نتایج نظرسنجی نشان داد که ۳۹.۵ درصد از پاسخگویان گفته اند با آمدن رئیس جمهور جدید وضعیت کشور بهتر می شود.

نتایج معنادار یک نظرسنجی در مورد ایران تحلیلات 8 تیر

از سوی دیگر ۱۶.۲ درصد معتقدند وضعیت کشور بدتر می شود و ۲۲ درصد معتقدند با آمدن رئیس جمهور جدید وضعیت کشور تغییر نخواهد کرد. همچنین ۲۲ درصد از پاسخگویان ارزیابی از وضعیت کشور با تغییر رئیس جمهور نداشتند و اظهار بی اطلاعی کردند.

ابراهیم شیرعلی رئیس ایسپا گفت: در اولین موج نظرسنجی ایران تحلیلاتی که در روزهای ۶ تا ۱۰ برگزار شد. خرداد این ماه با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال در کل کشور (شهری و روستایی) و حجم نمونه ۵۰۰۹ نفر اجرا شد.

نتایج نشان داد که ۳۹.۵ درصد از پاسخگویان در نظرسنجی مذکور گفته اند که با آمدن رئیس جمهور جدید وضعیت کشور بهتر خواهد شد. از سوی دیگر ۱۶.۲ درصد معتقدند وضعیت کشور بدتر می شود و ۲۲ درصد معتقدند با آمدن رئیس جمهور جدید وضعیت کشور تغییر نخواهد کرد. همچنین ۲۲ درصد از پاسخگویان ارزیابی از وضعیت کشور با تغییر رئیس جمهور نداشتند و اظهار بی اطلاعی کردند.

رئیس ایسپا تاکید کرد: از دولت آینده چه انتظاری دارند؟ در نظرسنجی موج اول از مردم در مورد اولویت کاری دولت و رئیس جمهور آینده سوال شد. دولت و رئیس جمهور آینده از نظر ۵۸.۵ درصد مردم باید موضوع «فقر و محرومیت» را در اولویت قرار دهند. «ایجاد اشتغال» با ۳۹.۷ درصد، «تورم و ارزش پول ملی» با ۳۶.۵ درصد، «سیاست خارجی و روابط با سایر کشورها» با ۲۸.۷ درصد، «امنیت ملی» با ۲۸.۴ درصد، «نظام بخش مسکن» با ۲۰.۶ درصد. «مبارزه با فساد و رانت» با ۱۹.۶ درصد از جمله مواردی است که افراد به آن اشاره کردند.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان در راس توجه مردم قرار دارد و شایسته است دولت و رئیس جمهور آینده ثبات اقتصادی، رفع فقر و محرومیت و افزایش رفاه اجتماعی را در اولویت قرار دهند. توضیح اینکه در این سوال پاسخگویان حق ایران تحلیل ۳ گزینه را داشتند، بنابراین تعداد کل گزینه ها بیش از ۱۰۰ گزینه است.

ایسپا در خصوص اجرا و انتشار یافته های موج بعدی نظرسنجی ها همواره طرفدار انتشار عمومی یافته ها و نتایج نظرسنجی ها با در نظر گرفتن مصالح عمومی کشور بوده و در ایران تحلیلات ریاست جمهوری بر آن اصرار دارد. سال ۹۶ و در ایران تحلیلات ۱۴۰۰ و اخیراً در ایران تحلیلات دوازدهمین دوره شورای اسلامی. که اسفند در ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، این اهمیت را نشان داده است. در امواج بعدی نظرسنجی سعی می شود میزان مشارکت مردم و همچنین میزان خوشحالی مردم نسبت به ۶ کاندیدای تایید صلاحیت شده سنجیده و در رسانه ها منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا